کد خبر 78436
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
فورد، دوج‌ یا شورولت؛ پادشاه شمال کیست؟

پرشین خودرو: برای رسیدن به جزایر فاندلند و لابرادور در شمال کانادا باید 75 مایل را می پیمودیم و در حین مسیر سواری با دوج رام که مثل یک تخت بزرگ است، نرم و راحت بود. بعد از سوار شدن به کشتی حالا در جزیره ای بسیار زیبا به دنبال بررسی توانمندی های هر یک از این سه خودرو هستیم

به گزارش پرشین خودرو،  پیدا کردن یک ناحیه کوهستانی و سرد و مرطوب برای آزمایش سه پیک آپ متوسط و قدرتمند کار طاقت فرسایی است که تنها از عهده موتور ترند، وب سایت مشهور خودرویی بر می آید. این مجله مشهور با گردهم آوردن سه وانت بار قدرتمند و پرفروش بازار یعنی شورولت کلرادو زد-آر2، دوج رام 2500 و فورد 150 راپتور در یکی از مناطق بکر کانادا، تلاش کرده تا میزان توانایی های هر یک از سه خودرو را که توسط سه ابر خودروساز آمریکایی ساخته شده اند بسنجد. 

پادشاه شمال کیست

در واقع این آزمایشی برای سنجش میزان توان مهندسی سه شرکت جی.ام، فورد و کریسلر در زمینه ساخت یک خودروی کاربردی و جان سخت آن هم از نوع وانت است. به نظر می رسد نبرد سختی در پیش است، نبردی که در نهایت شاه شمال را مشخص می کند و او را به سیاق سریال بازی تاج و تخت به سریر پادشاهی در این بخش از بازار آمریکای شمالی می رساند.

برای رسیدن به جزایر فاندلند و لابرادور در شمال کانادا باید 75 مایل را می پیمودیم و در حین مسیر سواری با دوج رام که مثل یک تخت بزرگ است، نرم و راحت بود.بعد از سوار شدن به کشتی حالا در جزیره ای بسیار زیبا به دنبال بررسی توانمندی های هر یک از این سه خودرو هستیم البته اگر از نیش پشه ها و مگس های این حوالی در امان بمانیم. البته ما هنوز بهترین دلیل را برای انتخاب این مکان داریم چرا که بزرگراه های عریض و طویل اینجا سخاوتمندانه در اختیار ما هستند و در عین حال یک شرایط آب و هوایی بسیار سخت در روز بر ما و این سه خودرو حاکم است.

 

شورولت کلرادو زد-آر2

پادشاه شمال کیست

فرزند کوچک شورولت ارزان ترین خودروی این گروه است و با قیمت 42 هزار دلار، از یک موتور 3.6 لیتری 308 اسب بخاری، سیستم چهارچرخ محرک و یک جعبه دنده 8 سرعته اتومات سود می برد. این خودروی پرفروش که وزنی حدودا بیش از 2100 کیلوگرم، قادر است تا در کمتر از 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و همانند یک خودروی سواری، شتاب و هندلینگ بالایی از خود نشان دهد. این وانت سبک آمریکایی که توان حمل بیش از 500کیلوگرم بار و توان یدک کردن 2.5 تن تریلر را دارد، در هر صد کیلومتر مصرفی معادل 10 تا 11 لیتر دارد.

 

دوج رام 2500

پادشاه شمال کیست

این خودروی سنگین وزن گران ترین خودروی گروه نیز هست. نگاهی به طول و عرض بدنه هم این موضوع را ثابت می کند که رام 2500 یک پیکاپ تراک فول سایز است و با قیمتی 53.5 هزار دلاری در مدل پایه از موتوری قدرتمند سود می برد. البته در نمونه فول کابین این خودروی 60 هزار دلاری مملو از تجهیزات ریز و درشت می شود تا علاوه بر توان بارکشی و آفرود، منتهای راحتی و آرامش را نیز برای سرنشینانش به ارمغان آورد. پیشرانه به کار رفته در این خودرو از گونه 6.4 لیتری 8سیلندر و 16 سوپاپه است که با قدرتی معادل 410 اسب بخار، در کمتر از 6.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. توان بارکشی و حمل تریلر این خودرو به لطف سامانه چهارچرخ محرک و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتی که دارد به ترتیب معادل به 700 و 4600 کیلوپرم می رسد که بیشترین مقدار در این گروه است در حالی که با وزن 3.2 تنی سنگین ترین اتومبیل گروه نیز هست.

 

فورد 150 راپتور

پادشاه شمال کیست

زیباترین اتومبیل گروه است و به لطف ظاهر جذاب و جوان پسندی که دارد از بدو تولید تا هم اکنون فروش بسیار بالایی برخوردار شده است. نمونه پایه این خودرو با قیمتی 53 هزار دلاری، 500 دلار ارزان تر از دوج رام است اما در مدل فول تا 70 هزار دلار خرج روی دست مشتری می گذارد و واقعا گران است. در عین حال با داشتن یک موتور 450 اسب بخاری شش سیلندر دوتوربو و 3.5 لیتری، قوی ترین خودروی این گروه است و به لطف گیربکس اتوماتیک جدید و 10 سرعته فورد، با کسب رکورد 5.2 ثانیه ای در شتاب صفر تا 100کیلومتر، بهترین هندلینگ و شتاب این جمع را از آن خود می کند. وزن رپتور نیز متعادل است و به حدود 2.5 تن می رسد در حالی که توان حمل بار و کشیدن تریلر در این نمونه وانت آمریکایی به ترتیب 550 کیلوگرم و 6/3 تن می رسد.

 

موتورترند در یک آزمایش بسیار سخت جاده ای این سه وانت پیکاپ قدرتمند را آزمایش کرده است. ببینیم هر یک از این سه خودرو چگونه عملکردی را به ثبت رسانده اند؟

 

 

 

نتیجه نهایی

پس از 8 نوع آزمایش مختلف و گذراندن بیش از شش روز کاری، این سه خودرو به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در این بررسی به دست آوردند.

رتبه سوم: فورد اف150 رپتور

با اینکه رانندگی مداوم با این خودرو باعث می شود تا شما عاشق رپتور شوید اما به عنوان یک وانت پیکاپ همه کاره واقعا عیوبی دارد که قابل کتمان نیستند. بزرگترین مشکل اف150 رپتور این است که تنها در مسیرهای جاده ای با سرعت عمل می کند و در مسیرهای خاکی، گلی و صخره ای چندان سرعت عمل بالایی ندارد. در واقع این خودرو حتی در بخش مناطق شنی هم عملکرد خوبی دارد اما به محض رسیدن به نقاط گلی، لیز و صخره ای با افت عملکرد شدیدی مواجه می شود و حتی استفاده از سیستم قفل چهارچرخ هم کمک چندانی به آن نمی کند. ازینرو رپتور با وجود همه شایستگی هایش در رتبه سوم قرار می گیرد.

رتبه دوم: شورولت کلرادو زد-آر2

ارزان ترین خودروی این گروه عملکرد تحسین برانگیزی در مناطق خارج از جاده دارد و به دلیل ارتفاع مناسب اتاق از سطح زمین به خوبی کاربرد خود را در مناطق صخره ای نشان می دهد. در واقع این خودرو هرچه در جاده رام و آرام است در خارج از جاده همچون یک سگ بازیگوش ورجه وورجه می کند و قادر است شما را سرگرم کند و در نهایت به نتیجه مطلوب برساند. البته توان این پیکاپ سبک محدود است و فعلا با استانداردهای یک کلاس بالاتر فاصله دارد. یکی از نقاط تحسین برانگیز این خودرو سیستم تعلیق برجسته آن است که به کمک فنربندی دقیقی که برایش تدارک دیده شده حتی در مناطق گلی و زمین های شل و ول، به خوبی پایدار بماند. البته این عملکرد عالی قربانی حس کند و آرام و بی هیجان جعبه دنده می شود گرچه می توان پیشرانه شورولت را نقطه قوت اصلی ان دانست.

رتبه نخست: دوج رام 2500

قوچ آمریکایی را اگر بخواهیم در یک کلام توصیف کنیم واژه عالی بهترین کلمه است. به مدد دو مدول انتقال قدرت و موتوری حجیم، این خودرو کوه اعتمادبنفس است و به راحتی از پس عبور از دشوارتین مسیرها بر می آید و به هیچ وجه شما را در مواجهه با مناطق پردست انداز، صخره های لیز، مسیرهای شل و یا مناطق صعب العبور خجالت زده نمی کند. سیستم فنربندی این خودرو که توسط شرکت بیل اشتاین طراحی شده هم از فنرهای مغناطیسی فورد عملکرد بهتری دارد و هم مثل فنرهای چندکاره شورولت فانتزی نیستند. در واقع کریسلر اینجا بهترین ساخته خود را در اختیار ما گذاشته تا به رغم اتاقی که اندکی سروصدا دارد و خشک است اما بهترین عمکلکرد را در خارج از جاده به ثبت رساند. در واقع شاه شمال کسی جز دوج رام 2500 اسپورت واگن نیست.

کد خبر 78436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha