قطعه سازان آماده تعامل با دولت دوازدهم

پرشین خودرو: دولت دوازدهم باید کارهای خوب دولت یازدهم در حوزه صنعت خودرو را پیگیری و نقاط ضعف را بر طرف کند تا بتوانیم صنعت خودرو و قطعه قدرتمندی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان ایران ضمن بیان این مطلب گفت: در سال 95 صنعت خودروسازی سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته که این مساله نشان دهنده اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد است .صنعت خودروی کشور که قطعه سازان نیز شامل آن می شوند در رتبه سوم را در اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم صنعت خودروی کشور را توسعه دهیم باید دولت و مجلس از صنعت قطعه سازی حمایت کنند زیرا صنعت خودررو و قطعه به یکدیگر وابسته هستند.

این فعالی صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد: متاسفانه صنعت کشور طی سال‌های گذشته برون‌گرا نبوده و تا زمانی که صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به روز رسانی نشود نمی‌توانیم حضور موثری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

قراردادهای خودرویی به نفع قطعه ساز است

رییس انجمن قطعه سازان ایران در مورد قرارداد با فرانسوی ها گفت: در قرارداد جدید با رنو ایجاد هفتمین واحد تحقیق و توسعه رنو پیش‌بینی شده تا در ایران احداث شود و علاوه بر این صادرات 30 درصدی قطعات و خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته که وزیر جدید صنعت باید به این موضوع توجه ویژه کند.

وی افزود: در قرارداد پژو،‌ بیش از 100 قرارداد نیز با قطعه سازان منعقد شده تا امکان تولید برخی قطعات محصولات جدید در کشور فراهم شود.

شریعتمداری انتخاب خوبی است

رضایی  در ادامه با اشاره به معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت گفت: آقای شریعتمداری 8 سال عهده‌دار وزارت بازرگانی بوده و مسئولیت‌های سنگینی را برعهده داشت است، علاوه بر این 4 سال نیز از نزدیک با آقای روحانی کار کرده و بهترین انتخاب برای وزارت صنعت بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد شریعتمداری با رای بالایی در مجلس به عنوان وزیر صنعت انتخاب شود تا برنامه‌های نیمه‌کاره‌ای که در 4 سال قبل در بخش صنعت اتفاق افتاده را تکمیل کند.

رفع مشکل تخصیص ارز مبادله ای برای قطعه سازان

رئیس انجمن قطعه‌سازان همچنین در مورد تصمیم هیات دولت برای اختصاص ارز به قطعه‌سازان گفت: حدود 7 ماه پیش برخی اعضای انجمن عنوان کردند که به برخی اعضا ارز مبادله‌ای اختصاص می‌یابد ولی برخی دیگر از آن بی‌نصیب هستند که این موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد که دولت به منظور یکسان‌سازی نرخ ارز در کشور نسبت به حذف برخی ردیف‌هایی که ارز مبادله‌ای می‌گرفتند، اقدام کرده و برخی شرکت‌های قطعه‌سازی در این ردیف‌ها قرار داشتند و حذف شده بود.

وی ادامه داد: جلساتی با وزیر صنعت و معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم و در نهایت قرار شد قطع‌سازانی که مشمول ارز آزاده شده‌اند دوباره به ارز مبادله‌ای برگردند هرچند اجرای این دستورالعمل هنوز در بانک مرکزی با مشکل روبرو است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 78458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha