واردات بی قاعده خودرو، به صنعت قطعه آسیب می زند

پرشین خودرو: چنانچه قرار است به تولید داخلی کمک کنیم باید از سازنده کشور حمایت شود نه اینکه واردات را آنقدر افزایش دهیم که دیگر جایی برای تولید نماند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز  با بیان اینکه شریعتمداری انتخاب اصلح برای وزارت صنعت بوده است، گفت: اطلاعات ایشان نسبت به تجارت و امور بانکی می‌تواند در بخش صنعت راهگشا باشد.

وی با اشاره به مشکلات بانکی بخش تولید و همچنین قاچاق کالا گفت: این مسایل باعث وارد شدن ضربه سنگینی به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور شده و بعد از گذشت چندین سال هیچ راهکار قانونی قابل قبولی برای رفع این مشکلات ارائه نشده است.

سخنگوی انجمن قطعه سازان کشور همچنین با انتقاد از آمار بالای واردات خودرو به کشور گفت: واردات خودرو طی 4 ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال رشد 80 درصدی داشته که به نفع تولید داخل نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه ورود رنو و پژو به صنعت خودروسازی کشوراتفاق خوبی است گفت: متاسفانه نحوه برخورد این شرکت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر تابع شرایط مطمئن نباشد مشکلات قبلی تکرار خواهد شد.

بهنیا با بیان اینکه ما از جزئیات قراردادهای رنو و پژو اطلاعی نداریم،افزود: این انتقاد وجود دارد که اکثر قطعه‌سازان هنوز از جزئیات این قراردادها مطلع نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند آمادگی لازم را برای تولید قطعات داشته باشند.

این قطعه ساز کشور تصریح کرد: قبلا به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام کرده بودیم که قطعه‌سازان نیز باید در جلسات با رنو و پژو حضور داشته باشند و در جریان نحوه قرارداد و پیشرفت آن قرار گیرند ولی این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه هیچ آماری از روند افزایش داخلی سازی پژو 2008 نداریم، گفت: حق اعضای انجمن قطعه‌سازان این است که از روند داخلی سازی مطلع باشند. در غیر این صورت اگر قدم‌ها محکم برداشته نشود ممکن است اتفاقی که درمورد قرارداد تولید تندر 90 افتاد، تکرار شود.

 

 

کد خبر 78461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha