کد خبر 78466
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

پرشین خورو: آخرین شعب فعال موسسه خودخوانده «حافظ» در شهرهای تبریز و ساری، علی رغم انعکاس دستور قضایی به نیروی انتظامی و اعلام موضوع ازجانب آن نیرو به واحدهای ذی‌ربط درخصوص جلوگیری از ادامه فعالیت شعب این موسسه، در حال سپرده پذیری هستند.

به گزارش  پرشین خودرو،  از روابط عمومی بانک مرکزی ؛ بر این اساس مجدداً تاکید می‌ شود این نهاد غیرمجاز، فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و فعالیت شعب آن غیرقانونی است. از اینرو ضروری است هموطنان برای جلوگیری از به مخاطره افتادن سرمایه خود، به هیچ وجه نزد این موسسه جعلی، سپرده‌گذاری نکرده و از هر گونه ارتباط دیگری با این موسسه از قبیل در اختیار‌گذاردن مِلک جهت ایجاد شعبه یا دریافت تسهیلات جداً خودداری کنند. در غیر این‌صورت، بانک مرکزی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال تضییع حقوق ایشان به خصوص استرداد وجوه سپرده‌گذاران نداشته و حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را همچنان برای خود محفوظ می‌داند.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این دو شعبه در استان آذربایجان شرقی به نشانی «شهر تبریز- خیابان ولی عصر- بعد از تقاطع خیابان فروغی» و استان مازندران به نشانی «شهر ساری - خیابان جمهوری اسلامی»، قرار دارند.

ضمناً از هموطنان عزیز خواهشمند است در صورت شناسایی شعب این موسسه در اقصی نقاط کشور، نسبت به معرفی آن‌ها از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir، بخش «اعلام اسامی مؤسسات بدون مجوز» اقدام کنند.
قابل تاکید است موضوع توقف فعالیت تمام شعب این موسسه غیر مجاز از طریق مراجع قضایی و انتظامی در دستور کار این بانک قرار دارد.

برخورد با موسسات مالی مسئله دار باید قاطعانه باشد

علینقی مشایخی از استادان برجسته اقتصاد ایران همزمان با حضور وزاری اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در اتاق تهران گفت: برخورد با موسسات مالی مسئله دار باید قاطعانه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ این اقتصاددان اظهار داشت: اولویت اصلی ایجاد تحرک اقتصادی و رونق اقتصادی در کشور است اول باید روی این متمرکز بشود و اگر این اتفاق بیفتد زمینه و پیش نیاز سرمایه گذاری جدید را هم ایجاد می‌کند و اقدامات بعدی ایجاد بستری در اقتصاد کشور برای رسیدن به رشد پایدار است.

وی افزود: اقداماتی برای تحقق رونق و تحرک اقتصادی باید صورت گیرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل نرخ ارز، کاهش سود سپرده‌های بانکی و تسهیلات و تحریک یا ایجاد تقاضاست. البته برای ایجاد تقاضا هم باید کارهایی صورت گیرد مثل دادن وام به خریداران کالا‌ها و...، واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی برای اینکه آن‌ها به پایان و نتیجه برسانند و همچنین اجرا زیربرنامه هایی در این حوزه ها.

مشایخی درباره کاهش سود سپرده‌ها و تسیهلات به عنوان یکی از موضوعات مهم که باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد، هم گفت:: فقط کافی است با موسسات مالی مسئله دار که الان وجود دارد قاطعانه برخورد شود و آن‌ها را جمع کنند، اگر این اتفاق نیفتد و غیر از این عمل کنیم، اصلا بازارهای اقتصادی کشور راه نخواهد افتاد.

استادان برجسته اقتصاد ایران افزود: وقتی نرخ تورم به ۱۰ درصد رسیده است سود ۲۸ درصدی دادن معنی ندارد و باعث می‌شود که کسی دیگر تمایل به کار کردن نداشته باشند و پولش را در بانک می‌گذارد و سود می‌گیرد و در نهایت بانک هم حتی توان پرداخت این سود را ندارد و ضرر و زیان هایش بیشتر می‌شود و در نهایت سیستم بانکی کشور از هم می‌پاشد و بحران اقتصادی ایجاد می‌شود.

 

کد خبر 78466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha