افزایش 2 برابری مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و 700 هزار خودرو به مراکز مختلف معاینه فنی در کشور مراجعه کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 2 برابر بیشتر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، امیر جعفرپور روز چهارشنبه در نشست کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان رضوی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال آمار خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند نسبت به پارسال افزون بر سه برابر افزایش یابد.
وی ادامه داد: بر اساس 'قانون هوای پاک' زمان معاینه فنی برای خودروها از پنج سال به چهار سال کاهش یافته و در کلانشهرها نیز از ابتدای شهریور آتی خودروهای فاقد معاینه فنی به میزان 500 هزار ریال جریمه می شوند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: همچنین از ابتدای شهریور آتی خودروهای گازسوز غیرکارخانه ای در مراکز معاینه فنی خودرو پذیرش نمی شوند لذا اینگونه خودروها ابتدا باید به مراکز تخصصی بررسی خودروهای دوگانه سوز مراجعه کنند.
وی افزود: مالکان چنین خودروهای بعد از گذراندن آزمایشها و بررسی لازم همچنین باید برای درج عبارت دوگانه سوز بر روی کارت ماشین به پلیس راهنمایی و رانندگی و در مرحله آخر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.
جعفرپور ادامه داد: تعداد مراکز معاینه فنی گازسوز در کشور ظرف یک ماه اخیر از 18 به 54 مرکز افزایش یافته اند. چهار مرکز از این تعداد در خراسان رضوی مستقرند و یک دهم خودورهایی که در سطح کشور به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند در این استان هستند.
وی گفت: بررسی فرسودگی خودروها یک موضوع مهم و ضروری است لذا همه شهروندان باید با فرهنگ سازی مناسب نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام کنند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور افزود: مصوبات طرح ترافیک برای مقابله با خودروهای فاقد معاینه فنی ضروری است و شرایط باید به نحوی باشد تا همه خودروها در سطح کشور دارای معاینه فنی مناسب باشند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.

کد خبر 78605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha