موتورسیکلت جدید شرکت لایتنینگ برای رکوردشکنی آماده می‌شود

پرشین خودرو: شرکت آمریکایی لایتنینگ قصد دارد نسخه‌ی سریع‌تری از موتورسیکلت برقی LS-218 (سریع‌ترین موتورسیکلت جاده‌ای دنیا)، عرضه کند و طی هفته‌های آتی رکورد جدیدی به ثبت برساند.

به گزارش پرشین خودرو، لایتنینگ (Lightning Motorcycle Corp)، تولیدکننده آمریکایی موتورسیکلت‌های برقی است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ توسط ریچارد هاتفیلد در سَن کارلوس کالیفرنیا تأسیس شد. لایتنینگ در سال ۲۰۰۶ توانست موتورسیکلت یاماها R1 را به پیشرانه برقی مجهز کند. در نتیجه این محصول قادر بود قدرت ۶۰ اسب بخار، گشتاور ۹۵ نیوتن‌متر و بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رقم بزند.

این سؤال که چه کسی سریع‌ترین موتورسیکلت تولیدی دنیا را می‌سازد در طول دهه‌های متمادی، سبب فروش نسخه‌های مختلفی از موتورسیکلت‌ها شده است. اگرچه در اواخر دهه ۱۹۹۰، زمانی که این موتورها به سرعت‌ ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافتند، رابطه خود را با اتومبیل در دنیای واقعی کم‌رنگ‌تر کردند؛ اما همواره مورد توجه مردم بوده‌ و هستند.

لایتنینگ LS-218

کاوازاکی H2R، کم و بیش یک موتورسیکلت تولیدی به‌حساب‌ می‌آید؛ درحالی‌که مجوز تردد در خیابان ندارد. این محصول در یک ویدیو که بیشتر از یک آزمایش کنترل‌شده، جنبه تبلیغاتی داشت، بنا بر ادعای کاوازاکی، در مسیر آسفالت به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. درحالی‌که نسخه ۳۱۰ اسب بخاری H2R، در کویر نمک بونویل (با تجهیزات و مسیر یکسان برای هر شرکت‌کننده)، سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت را به‌عنوان بهترین رکورد خود در فستیوال هفته سرعت سال گذشته (Bonneville Speed Week) ثبت کرده است.

کاوازاکی نینجا H2R

در همین شرایط، لایتنینگ LS-218 (این موتورسیکلت برقی، به‌عنوان سریع‌ترین نمونه تولیدی جاده‌ای دنیا مطرح است)، با اختلاف ناچیزی به سرعت ۳۵۱ کیلومتر بر ساعت رسیده بود. اگرچه کاوازاکی H2R برای تردد در خیابان قانونی نیست، اما از نظر مردم به‌عنوان سریع‌ترین وسیله در دنیای موتورهای درون‌سوز شناخته می‌شود. از سویی دیگر، طراحی موتورسیکلت برقی‌ مثل LS-218، به‌خوبی ثابت می‌کرد که دوران فرمانروایی موتورهای درون‌سوز به سر رسیده است.

لایتنینگ LS-218

لایتنینگ LS-218

با این تفاسیر اخیرا مدیرعامل لایتنینگ، ریچارد هاتفیلد، اعلام کرده است که روی موتورسیکلت سریع‌تری کار می‌کند و تصمیم دارد نسخه موسوم به R را بسازد. لازم به ذکر است که پیشرانه موتورسیکلت برقی LS-218 در حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به لطف گشتاور زیادی که موتورهای الکتریکی به ارمغان می‌آورند، حسی به‌مراتب قوی‌تر از خودروهای پرمصرف (Gas Guzzlers)، القا می‌کند. حالا قدرت مدل R جدید، به ۲۵۰ اسب بخار می‌رسد و بنا بر ادعای هاتفیلد، طی هفته‌های آتی و  تا زمانی که این موتورسیکلت برای رکوردشکنی در مسیر بونویل آماده می‌شود، به قدرت ۳۰۰ اسب بخار دست می‌یابد. فعلا نام LS-2??R، برای این وسیله در نظر گرفته شده است.

ریچارد هاتفیلد Richard Hatfield

لایتنینگ LS-2??R

لایتنینگ LS-218

لایتنینگ LS-218

این موتورسیکلت در یک مسیر خاکی طولانی واقع در ال میریج آریزونا به سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت رسیده است؛ بنابراین در مسیر طولانی‌تر بونویل و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود (که البته همیشه در این مسیر این‌گونه نیست)، لایتنینگ رکورد جدیدی ثبت خواهد کرد و پرچم‌دار خود را نام‌گذاری می‌کند.

 

 

زومیت

کد خبر 78627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha