کد خبر 78661
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
سرعت گرفتن 4 گروه خودرویی در جاده تالار

پرشین خودرو: در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو از ابتدای تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و سایپا،گروه بهمن و سایپا دیزل به دلیل عدم شفافیت در گزارشات معامله نشد.

به گزارش  پرشین خودرو،  معامله 4 گروه و توقف 3 گروه دیگر خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان منفی در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه خودرو‌سازی سایپا از خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت و با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.

///

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 948 سهم در ابتدای هفته به 603 سهم کاهش یافت و حجم از 6 میلیون و 7 سهم با رشد به 6 میلیون و 69 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی منفی 0.96 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و با روند نزولی 0.04 درصدی رسید.

///

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 993 سهم در ابتدای هفته به 587 سهم کاهش یافت و حجم از 12 میلیون و یک هزار با کاهش به 9 میلیون و 82 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.91 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به روند صعودی 0.53 درصدی رسید.

///

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و 570 سهم در ابتدای هفته به 968 سهم کاهش یافت و حجم از 19 میلیون و 261 هزار با کاهش به 13 میلیون و 941 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.64 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند مثبت 0.68 درصدی رسید.

///

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در آخرین هفته تیر ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 3.23 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.

///

*گروه بهمن (خبهمن)

سها گروه خودرو‌سازی بهمن در آخرین هفته تیر ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند مثبت 0.52 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.

///

*ایران خودرو دیزل (خاور)


سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 823 سهم در ابتدای هفته به 855 سهم افزایش یافت و حجم از 12 میلیون و 697 هزار با کاهش به 13 میلیون و 287 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.68 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند منفی 0.54 درصدی رسید.

 

///

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: گروه خودرویی همچنان شرایط ضعیف خود را ادامه داد و علی رغم معرفی وزیر صنایع و شایعاتی که در مورد بازگشایی نماد سایپا بود هیچ کدام نتوانست روی روند بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: نماد سایپا در هفته جاری همچنان متوقف باقی ماند و در گیر شایعات فراوانی بود و تا زمانی که بازگشایی نمادهای مهم بازار صورت نگیرد گروه خودرویی همچنان در حال ضعف خود باقی خواهد ماند و پیش بینی خاصی برای ادامه روند این گروه در بازار سرمایه نداریم.

گزارش میزان حاکی از توقف نماد خودرویی سایپا، گروه بهمن، سایپا دیزل و در عین حال گروه‌های پارس خودرو،زامیاد، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو با توجه به روند نه چندان مثبت شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.

میزان

 
کد خبر 78661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha