کد خبر 78735
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
آنچه باید در مورد کلاس‌بندی خودروها بدانید!

پرشین خودرو: خودروهای سایز متوسط، کوچک و …. عباراتی هستند که مسلما همه شما عزیزان شنیده‌اید. اخیرا بسیاری از تولیدکنندگان خودرو محصولات خود را کلاس‌بندی می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، در اروپا خودروسازان، اتومبیل‌های تولیدی خود را با نام‌هایی همانند کلاس A، کلاس B و …. طبقه‌بندی کرده که به آن کلاس‌بندی اروپایی می‌گویند. این نوع کلاس‌بندی توسط کمیسیون اروپا در سال 1999 تنظیم شده که به عنوان یک روش ساده برای طبقه‌بندی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
باتوجه به صادرات بی‌شمار خودرو از کشورهای اروپایی به دیگر نواحی دنیا، این نوع کلاس‌بندی خودرو در بسیاری از مناطق جهان رایج است. استفاده از این طبقه‌بندی باعث فهم ساده‌تر انواع خودروهای تولیدی می‌شود و البته این نوع کلاس‌بندی توسط برند خاصی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای تمامی خودروسازانی که در اتحادیه اروپا فعالیت دارند، این نوع کلاس‌بندی صادق است. 
 
کلاس A
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
بسیاری از افرادی که خواهان خرید اولین اتومبیل خود هستند، به سراغ این کلاس می‌روند. کلاس A خودروهای کوچک شهری را تشکیل می‌دهند که از معروف‌ترین خودروهای موجود در این کلاس می‌توان به شورولت اسپارک، هوندا بریو، میتسوبیشی میراژ و مینی 3 درب اشاره نمود.
 
این کلاس از اوایل قرن 21 با معرفی خودروهایی مانند هیوندای گتز و نسل دوم سوزوکی سوئیفت، رشد قابل‌ توجهی را تجربه کرد. در میان دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌توان پراید هاچ‌بک و تویوتا استارلت را نام برد که در کلاس A قرار می‌گیرند.
 
کلاس B
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
در این کلاس خودروهایی قرار می‌گیرند که اندازه کوچکی دارند ولی نیازهای پایه برای یک خودرو سدان 4 درب و یا هاچ‌بک 5 درب را رفع می‌کند. اتومبیل‌های این دسته سوپر مینی یا ساب‌کامپکت نام‌گذاری می‌شوند. در کلاس B می‌توان به خودروهای فورد فیستا، هوندا سیتی، هیوندای اکسنت، مزدا، پژو 208 و رنو کلیو اشاره نمود.
 
کلاس C
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
قبل از ورود خودروهای کلاس B، این اتومبیل‌های کلاس C بودند که در بازار حکمرانی می‌کردند. محصولات موجود در این کلاس دارای فضای کافی برای 5 سرنشین بوده و صندوق عقب حجیمی دارند. بیشتر خودروهای خانوادگی مانند هوندا سیویک، تویوتا کرولا، فرود فوکوس و سوبارو ایمپرزا در این کلاس قرار می‌گیرند.
 
کلاس D
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
کم کم داریم به خودروهای بزرگ‌تر و مجهزتر نزدیک می‌شویم. در این کلاس شاهد حضور خودروهایی هستیم که اندازه متوسطی دارند و از تجهیزات پایه خودروهای لوکس بهره می‌برند. از معروف‌ترین محصولات موجود در این کلاس می‌توان به هوندا آکورد، سوبارو لگاسی، تویوتا کمری، شورولت مالیبو، مزدا 6، پژو 508 و فولکس‌واگن پاسات اشاره کرد.
 
خودروهای لوکس‌تری همانند بی‌ام‌و سری 3، مرسدس بنز کلاس C، آئودی A4 و لکسوس IS نیز در این کلاس قرار می‌گیرند.
 
کلاس E
 
در این کلاس خودروهایی قرار می‌گیرند که دارای فضای داخلی بزرگی هستند که 3 خودرو معروف آلمانی آئودی A6، مرسدس بنز کلاس E و بی‌ام‌و سری 5 در آن قرار می‌گیرند. از دیگر محصولات کلاس E موجود در بازار می‌توان به جگوار XF، لکسوس GS و کرایسلر 300 اشاره نمود.
 
کلاس F
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
خودروهای لوکس در این کلاس قرار می‌گیرند که از فضای داخلی بسیار بزرگی بهره برده و موتور قدرتمندی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. بهترین طراحی‌ در فضای داخلی را می‌توان در خودروهای این کلاس مشاهده نمود. مرسدس بنز S کلاس، لکسوس LS و رولز رویس فانتوم در کلاس F قرار می‌گیرند.
 
کلاس S
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
در این کلاس خودروهای کوپه، رودستر، اسپرت، گرند تورر و کانورتیبل (کروکی) قرار می‌گیرند. درحالی‌که این اتومبیل‌ها بیشتر مناسب دو سرنشین بوده ولی خودروسازان توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهند. دستگاه‌های ارزان‌قیمتی همانند مزدا MX-5 و تویوتا 86 در این کلاس جای می‌گیرند که البته محصولات گران‌قیمت پورشه 911 و نیسان GT-R نیز در کلاس S قرار دارند.
 
کلاس M
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
خوردوهای کلاس M برای حمل بار یا حمل تعداد زیادی سرنشین طراحی شده‌اند، انواع ون‌ها در این کلاس قرار می‌گیرند. تویوتا آلفارد، هیوندای استارکس، پژو اکسپرت و مرسدس کلاس V خودروهای کلاس M محسوب می‌شوند.
 
کلاس J
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
آیا نیاز به خودرویی دارید که با آن بتوانید به هر مکانی سفر کرده و علاوه‌بر آن، قادر به حمل 7 یا 8 نفر در رفاه کامل باشید. مسلما به فکر خرید SUV ،CUV و کراس اوور افتاده‌اید، تمامی این محصولات در کلاس J قرار می‌گیرند. ارتفاع بلند و سیستم تعلیق ارتقا یافته این اتومبیل‌ها باعث می‌شود که در شهر و یا زمین‌های ناهموار از آن‌ها بهره ببرید.
 
محصولات غول‌پیکری همانند تویوتا لندکروزر و رنجرور و خودروهای کوچک‌تری همانند کیا سورنتو، مزدا CX-5، نیسان جوک و شورولت تراکس در این کلاس قرار دارند.
 
پیکاپ
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
باید به شما بگوییم که خودروهای پیکاپ جایگاهی در کلاس‌بندی اروپایی ندارند، البته کلاس‌بندی آن‌ها با نامشان یکسان است. از مینی پیکاپ‌ها گرفته تا پیکاپ‌های قدرتمند با لقب هوی دیوتی (Heavy Duty)، همگی در کلاس پیکاپ قرار می‌گیرند که در بازار خریداران زیادی دارند که توسط آن‌ها می‌توان به سبک زندگیشان پی برد.
 
PPV
 
از کلاس‌بندی خودروها چه می دانید؟
 
در این کلاس خودروهایی وجود دارند که از ویژگی‌های پیکاپ‌ها و SUV بهره می‌برند. از این اتومبیل‌ها برای حمل و نقل 7 سرنشین می‌توان استفاده کرد و همچنین وجود سیستم تعلیق چند میله‌ای باعث رفاه و قابلیت‌های حرکتی بیشتر آن‌ها می‌شود که ویژگی اول مربوط به SUV و مورد دوم مربوط به پیکاپ‌ها است.
 
کد خبر 78735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha