کد خبر 78816
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
اعتصاب کارکنان متروی دهلی

پرشین خودرو: ۱۶۰۰ نفر از کارکنان فاز ۳ متروی دهلی‌نو در هند به دلیل عدم پرداخت حقوق از سوی کارفرمایان به مدت ۳ ماه، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از فایننشیال اکسپرس، کارکنان متروی دهلی‌نو در هند 9 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل 1600 نفر از آنان دست به اعتصاب زده‌اند.

این کارکنان از شرکت متروی دهلی خواسته‌اند تا برای پرداخت حقوق آنها بودجه اختصاص دهد.

یکی از پیمانکاران متروی دهلی اعلام کرده است به دلیل عدم پرداخت معوقات از سوی شرکت متروی دهلی قادر به پرداخت حقوق کارکنان نیست.

آنوج دایال مدیر اجرایی و ارتباطات شرکت بهره‌برداری متروی دهلی اعلام کرد: این کارگران از سوی پیمانکاران استخدام شده‌ و زیرنظر شرکت بهره‌برداری متروی دهلی نیستند. ما از پیمانکار آنها خواسته‌ایم تا حقوق آنها را پرداخت کرده و به شدت بر آن نظارت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که کارگران علیه پیمانکاران شکایت کنند به سرعت علیه پیمانکاران اقدام می‌کنند، اما تاکنون شکایتی به شرکت بهره‌برداری متروی دهلی ارائه نشده است.

یکی دیگر از پیمانکاران متروی دهلی اعلام کرده است طی 7 ماه گذشته با دریافت وام توانسته بخشی از حقوق کارمندان خود را پرداخت کند و در حال حاضر بدهکار بوده و به جمع معترضان پیوسته است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فعالیت در 9 ایستگاه فاز 3 متروی دهلی متوقف شده و احتمالاً‌ این اعتصاب به دیگر ایستگاه‌ها نیز سرایت خواهد کرد.

 

کد خبر 78816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha