قیمت های عجیب و غریب لوازم جانبی نیسان در نمایندگی!

پرشین خودرو: ضعف های قانونی در حوزه تیونینگ خودرو و قیمت بالای قطعات و نبود لوازم اصلی در بازار ایران، جوانان را به سمت بازار اکسسوری ها سوق داده و همین موضوع موجب سواستفاده برخی برندهای فعال در حوزه خودروهای وارداتی بازار ایران شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تهدیدهای کلامی پلیس درباره خودروهای تیونینگ شده شهری و دست باز ماموران در برخورد با خودروهای تیون شده راه را برای افزایش اکسسوری فروشان در کلانشهر ها هموار کرده است، هر چند که در خصوص استفاده از اکسسوری، پلیس توان قانونی برای برخورد با این گونه تزئینات ظاهری را دارد بطوریکه به تازگی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی از برخورد قاطع با خودروهایی که از استیکر بر روی بدنه استفاده می کنند، خبر داد.
نبود لوازم اصلی، تهدید پلیس و برخوردهای قانونی تنها گوشه ای از مصائب جوانان فعال در حوزه خودروهای تیون شده خیابانی است. اما ماجرا جایی دردناک می شود که برخی شرکت های فعال در حوزه واردات خودرو از این وضع بهره برداری کرده و با فروش اجناس (که از اصل بودن یا نبودن آن نتوانستیم اطمینان حاصل کنیم) و با قیمت های عجیب و غریب برای خود، سودهای میلیونی از این علاقه جوانان به جیب می زنند.
ماجرا از جایی آغاز شد که برخی از کاربران و علاقه مندان برندهای ژاپنی از گران فروشی اکسسوری های نیسان جوک در نمایندگی، گلایه هایی را مطرح و درخواست بررسی داشتند. در ابتدا برایمان قابل باور نبود که یک شرکت واردکننده خودرو برای رکاب خودرو مبلغ 45 میلیون ریال درخواست کند آن هم با این توجیه که درون رکاب لامپ تعبیه شده است! یا یک زه پلاستیکی را با قیمت 20 میلیون ریالی به خریداران علاقه مند عرضه کند.
پس از دریافت اطلاعات از کاربران سایت با مراجعه به نمایندگی مرکزی این شرکت در ابتدا با لیست قیمتی مواجه شدیم که اجازه خارج کردن آن از شرکت را نداشتیم، با جای زدن خود به عنوان مشتری و با عکس هایی که از این لیست تهیه کردیم متوجه قیمت های بسیار زیاد این قطعات در نمایندگی مرکزی این شرکت شدیم.
با دیدن لیست و اطمینان یافتن از قیمت های درج شده، سوالاتی در ذهنمان ایجاد شد که سعی می کنیم در سلسله گزارش هایی به پاسخ آن ها بپردازیم.
به راستی نهادی برای نظارت بر این مدل گرانفروشی در حوزه لوازم جانبی وجود دارد؟ به کدام نهاد قانونی برای شکایت از این گرانفروشی باید مراجعه کنیم؟ آیا قیمت 10 میلیون تومانی برای چند قطعه پلاستیکی که از اصل بودن آن هم نمی توان اطمینان حاصل کرد در بازار خودرو منطقی است؟ در لوکس ترین بازار این گونه لوازم در پایتخت، با چه مبلغی می توان چنین خدماتی را دریافت کرد؟
در ادامه شما می توانید تصاویر لیست قیمت های عجیب چند قطعه پلاستیکی در فروشگاه نیسان را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 78845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha