کد خبر 78849
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
هشدارها و توصیه های پلیس راه به مسافران

پرشین خودرو: فرمانده پلیس راه البرز گفت که با توجه به ماه پایانی فصل تابستان، اوج گرفتن سفرهای تابستانی و ایجاد ترافیک سنگین به ویژه در راه های این استان، مسافران باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند و به همین دلیل تدابیر ویژه ای برای تسهیل عبور و مرور اندیشیده شده است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ رضا گودرزی  افزود: رانندگان قبل ازسفر ازوضعیت راه ها مطلع شده سپس اقدام به سفر کنند تا از ترافیک های طولانی پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود درماه شهریور شاهد با ترافیکی سنگین و افزایش سفر در راه های استان البرز بویژه جاده کرج -چالوس باشیم که می طلبد رانندگان همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.
وی تاکید کرد: چنانچه رانندگان قصد سفر به استان های شمالی کشور ازجاده کرج - چالوس را دارند درصورت ترافیک سنگین می توانند ازمحورهای جایگزین استفاده کنند.
وی خاطرنشان کردکه یکی ازراه های خروجی ازجاده کرج -چالوس ، جاده نوجان - آتشگاه است که درموقع افزایش سفر سبب گره ترافیکی دراین مسیر می شود که رانندگان با توجه به شرایط خاص محور ،توصیه های ماموران پلیس راه را رعایت کنند.
گودرزی افزود: دراین مدت پایگاه های ثابت و سیار پلیس با بیش از 85 تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان البرز را دراوج سفرها رصد می کنند.
وی یادآورشد که مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان البرز بویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند ، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می افزاید.
وی خاطرنشان کرد که هموطنانی که قصد سفر دارند نسبت به توزیع ساعت سفر خود اقدام کنند، تا شاهد ترافیک سنگین تری در محورهای استا ن البرز نباشیم.
فرمانده پلیس راه البرز خاطرنشان کرد : باتوجه به احتمال ناپایداری هوا و بارش باران در مناطق مختلف این استان ، مسافران در محدوده ها رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنند.
وی در ادامه از مسافران بومی و غیربومی استان البرز خواست از چادرزدن در حاشیه رودخانه ها به طور جدی خودداری کنند.

گودرزی اضافه کرد: باتوجه به فصل تابستان و جذب نشدن آب باران، کمترین بارش احتمال بروز سیلاب وجود خواهد داشت که موجب حوادث ناگواری خواهد شد.
وی افزود: رانندگان هنگام سفر ازسلامتی برف پاک کن و چراغ های خودرو خود اطمینان داشته و با برنامه ریزی مناسب پرهیز ازعجله وشتاب توام با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام به رانندگی کنند.
وی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های استان البرز است و در زمان تعطیلی ها بر میزان ترافیک در یکهزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می شود.

ایرنا

کد خبر 78849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha