کد خبر 78884
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

پرشین خودرو: از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا موج بی سابقه از اخراج شدن ها در کاخ سفید راه افتاده است.

به گزارش«پرشین خودرو»، به نقل از(businessinsider)، کاخ سفید رسما اعلام کرد که استیو بانون مشاور استراتژیک دونالد ترامپ از کار خود برکنار شده است. بانون که در زمان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از اعضای اصلی کمپین انتخاباتی ترامپ بود به دلیل اختلاف نظر و درگیری با برخی از اعضای خانواده ترامپ و برخی دیگر از کارکنان کاخ سفید رسما از کار خود برکنار شد.

از زمانی که ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شده است مقامات بلند پایه ای در این کاخ شغل خود را از دست داده اند، از جمله مشاور رسانه ای یعنی شان اسپایسر و مدیر اف بی آی یعنی جیمز کومی.

نگاهی به برخی از بلندپایه ترین افرادی که از زمان روی کار آمدن ترامپ شغل خود را از دست داده اند می اندازیم:

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

1- مایکل فلین

مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ نخستین فرد بلند پایه ای بود که از کاخ سفید اخراج می شد. اخراج او از کاخ سفید به عنوان یک خود آسیب زنی بزرگ برای ترامپ تلقی می شود. ترامپ زمانی فوریه امسال مجبور به اخراج فلینی شد که واشنگتن پست فاش کرد او در جریان مذاکرات با روسیه در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دروغ پراکنی کرده است.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

2- سالی یاتس

دادستان کل آمریکا نیز از مهم ترین افرادی است که پس از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور از سمت خود برکنار شده است. یاتس قبل از فلین اخراج شد اما بعد از او سمت خود را ترک کرد. اخراج یاتس به مخالفت شدید او با قانون جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به خاک ایالات متحده مربوط می شود. یاتس این تصمیم ترامپ را خلاف قانون اساسی آمریکا قلمداد کرد.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

3- جیمز کومی

او رییس اف بی آی بود. کومی در ماه می از سمت خود برکنار شد. دونالد ترامپ جیمز کومی را به اتهام عملکرد نامطلوبش در رسیدگی به ماجرای جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون اخراج کرد. دموکرات‌ها می گویند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره اتهام تعاملات سری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه بوده است.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

4-پریت باهارا

پریت بهارارا از دادستان های عالیرتبه آمریکا بعد از آنکه با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر استعفا مخالفت کرد، از مقام خود عزل شد. علاوه بر باهارا 45 دادستان دیگر از سمت های خود عزل شده بودند. ترامپ در زمان عزل این دادستان ها جانشینی برای آنها در نظر نگرفته بود. «پریت بهارارا» از دادستان های عالیرتبه آمریکا بعد از آنکه با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر استعفا مخالفت کرد، از مقام خود عزل شد.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

5- شان اسپایسر

سخنگوی کاخ سفید در اعتراض به انتخاب آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیرجدید ارتباطات کاخ سفید از سمت خود استعفا داد. شان اسپایسر از آغاز دولت پرزیدنت ترامپ در بهمن گذشته در مقام سخنگوی کاخ سفید فعالیت می‌کرد و نشست‌های او گاه با حاشیه‌هایی روبرو بوده است.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

6- والتر شاب

والتر شاب رئیس دفتر نظارت بر عملکرد کارکنان دولت آمریکا بعد از ماه ها اختلاف نظر با دونالد ترامپ، از سمت خود کناره‌گیری کرد. این اتفاق جولای افتاد.

به گفته مقامات کاخ سفید شاب که سال 2013 از سوی اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا به این سمت منصوب شده بود از ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید، بارها برسر رویکردهای رییس جمهوری با او به مشاجره پرداخت و نظراتش را رد کرده بود.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

7- رینس پرایباس

راینس پریبس به عنوان ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید معرفی شده بود. او یک هفته پس از اخراج شان اسپایسر از سمت خود برکنار شد. او نیز مخالف انتصاب آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیرجدید ارتباطات کاخ سفید بود. پس از برکناری پرایباس بلافاصله کاخ سفید اعلام کرد که جان کلی جانشین او شده است.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

8-درک هاروی

او مشاور ارشد امور خاورمیانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود که از سمت خود استعفا داد. او به دلیل اختلاف نظر با ترامپ مجبور به ترک کاخ سفید شد. هاروی یک سرهنگ بازنشسته و افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا است که در عراق و افغانستان خدمت کرده است.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

9- کتی والش

معاون رئیس دفتر ترامپ تنها پس از دو ماه از انتصاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا پس از فشار جرد کوشنر و دیگر مقامات بال غربی کاخ سفید مجبور به استعفا شد. دلیل استعفای او اختلاف نظر شدید با برخی از اعضای کاخ سفید از جمله همان کوشنر بود.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

10-مایکل دوبک

​مایکل دوبک»، رئیس دفتر ارتباطات کاخ سفید بود. او از مخالفان انتصاب اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید به شمار می رفت. قبل از اینکه کارش به استعفا بکشد حکم عزل وی صادر شد. او مشاجره شدیدی با ساندرز سخنگوی کاخ سفید هم پیدا کرده بود.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

11- آنتونی اسکاراموچی

اسکاراموچی کسی است که حضور در کاخ سفید موجی از اعتراض را سبب شد. بسیاری مخالف انتصاب او بودند از جمله دوبک، اسپایزر و پرایباس. او که به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید منصوب شده بود اما دوام زیادی در کاخ سفید نیاورد و به دلیل اختلاف نظر شدید با برخی دیگر از اعضای کاخ سفید 10 روز پس از انتصابش کنار گذاشته شد.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

12- مایکل شورت

مایکل شورت معاون مطبوعاتی سابق کاخ سفید است. در جریان دو دستگی های کاخ سفید او در صدد طرفداری از دونالد ترامپ برنیامد و به همین دلیل استعفا داد چیزی که بعدا به «اخراج» تعبیر یافت.

او در دوره کوتاه مدت مدیریت اسکاروموچی بر ارتباطات اخراج شد و او نخستین کسی بود که خبر استعفای شورت را اعلام کرد.

اخراجی های کاخ سفید به عدد 13 رسید +تصاویر

13- استیو بانون

مشاور و استراتژیست ارشد دونالد ترامپ نیز همین هفته از کار خود برکنار شد. بانون که نقش مهمی در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت٬ از روز اعلام اسمش در کابینه ترامپ هدف رسانه های جریان اصلی این کشور قرار گرفت.گفتنی است بانون که حمایت از منافع آمریکایی های سفید پوست کرده است و رهبر بریت برت نیوز که یکی از نشریات جناح راست به شمار می رود٬ به عنوان نزدیک ترین شخص به ترامپ شناخته می شد.

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کد خبر 78884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha