افتتاح نمایشگاه خودرو در منطقه آزاد انزلی با هدف حمایت از تولید داخل

پرشین خودرو: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: دومین نمایشگاه تخصصی خودرو با حضور دو شرکت فعال در حوزه خودرو سازی کشور «سایپا» و «ایرانخودرو» در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل در منطقه آغاز انزلی آغاز به کار کرد.

به گزارش پرشین خودرو، رضا مسرور در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی خودرو که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین نمایشگاه تخصصی خودرو با حضور دو شرکت فعال در حوزه خودرو سازی کشور «سایپا» و «ایران خودرو» در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و ایجاد رقابت بین خودروسازان داخلی در منطقه آغاز انزلی آغاز به کار کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت بالغ بر پنج هزار متر مربع برگزار خواهد شد، دو شرکت سایپا و ایران خودرو به عنوان خودرو سازان مطرح کشور به همراه تعدادی از شرکت های خودرو ساز داخلی و یک شرکت خودرو ساز لهستانی فعال در عرصه تولید خودروهای آمبولانس و آتش نشانی حضور دارند.

وی گفت: از نکات مهم این نمایشگاه رونمایی از آخرین محصولات شرکت های خودرو ساز داخلی، حضور تعدادی از شرکت های قطعه ساز کشور و عرضه تعدادی خودرو تاکسی لندن، اتوبوس بی آر تی و آمبولانس لندن از سوی شرکت ایرانی نماینده شرکت تولید کننده آن محصولات است.

مسرور زمینه سازی برای حضور شرکت های خودرو ساز کشور به منظور تولید خودرو و همچنین انتقال بخشی از زنجیره تولید به منطقه آزاد انزلی را از دیگر دلایل برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی خودرو دانست و تصریح کرد: با توجه به مزایا و معافیت های این منطقه که با توجه به منابع انسانی توانمند و متخصص استان، مجاورت با کشورهای حاشیه خزر و نزدیکی به شهرهای بزرگ کشور به ویژه پایتخت و بهره مندی از زیرساخت های مناسب، آن را نسبت به سایر مناطق آزاد در این حوزه متمایز می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت های ایرانی به منظور عرضه آخرین محصولات خود است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ملی قطعه سازی، خودروسازی های داخلی و خارجی در تقویم نمایشگاهی مرکز نمایشگاهی منطقه، از برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه تخصصی خودرو تا سوم شهریور در منطقه آزاد انزلی دایر است و علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 16 تا 22 هر روز به محل دائمی نمایشگاه‌های این منطقه مراجعه کنند.

ایسنا

کد خبر 79054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha