کد خبر 79098
۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

پرشین خودرو: در فهرست جدید ثروتمندترین‌های حوزه فناوری، «بیل گیتس» با فاصله کمی نسبت به نفر دوم، همچنان صدرنشین است.

به گزارش«پرشین خودور»، به نقل از دیلی میل؛ مجله فوربز فهرست سالانه خود را از ثروتمندترین‌های حوزه فناوری در سال 2017 منتشر کرد و در آن همانند سال‌های گذشته «بیل گیتس»، بنیانگذار کمپانی مایکروسافت، با 84.5 میلیارد دلار در صدر ثروتمندترین‌های حوزه فناوری قرار گرفت.

در این میان «جف بیزوس»، مدیرعامل 53 ساله شرکت آمازون، با 81.7 میلیارد دلار، و «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل 33 ساله فیس بوک، با 96.6 میلیارد دلار، در رتبه‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

نکته جالب در فهرست امسال مجله فوربز، می‌توان به اندک شدن اختلاف ثروت بیل گیتس و جف بیزوس، و همچنین افزایش 15 میلیارد دلاری ثروت مدیرعامل سایت آمازون و مارک زاکربرگ اشاره کرد.

این هجدهمین بار است که بیل گیتس در حوزه فناوری، ثروتمندترین مرد جهان معرفی می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد بیزوس و زاکربرگ به سرعت در حال نزدیک شدن به رکورد بیل گیتس هستند.

«لری الیسون»، مدیر عامل شرکت اوراکل، با 59.3 میلیارد دلار، «لری پیج»، مدیر عامل گوگل، با 43.9 میلیارد دلار، «سرگئی برین»، یکی از بنیانگذاران گوگل، با 42.7 میلیارد دلار، «جک ما»، مدیر عامل گروه علی بابا، با 37.4 میلیارد دلار، «ما هواتنگ»، مدیر عامل تنسنت، با 36.7 میلیارد دلار، «استیو آنتونی بالمر»، از کارمندان ارشد مایکروسافت، با 32.9 میلیارد دلار، و «مایکل دل»، بنیانگذار شرکت دل کامپیوترز، با 22.4 میلیارد دلار ثروت، در رتبه‌های این فهرست قرار دارند.

از میان 10 ثروتمند حوزه فناوری، 8 نفر آمریکایی و 2 نفر باقیمانده چینی هستند.

 

 

 

منبع: برترین ها

کد خبر 79098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha