مک لارن سوپراسپرت تمام الکتریکی می سازد

پرشین خودرو: براساس گزارش های فاش شده شرکت مک لارن روی ابراتومبیل تمام الکتریکی مشغول به کار است که پس از جانشین F1 و مدلی به اسم رمز BP23 از راه می رسد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از Autocar ، سوپراسپرت آینده از فناوری پیشرانه جدید مک لارن بهره خواهد برد و مدل تولیدی نیز بخشی از استراتژی جدید کمپانی بریتانیایی محسوب می شود. مک لارن قصد داشته تنها 5 دستگاه از این سوپراسپرت الکتریکی را تولید کند و اگر مشتریان استقبال خوبی نمایند برتعداد تولید خواهد افزود.
این مدل با تجربه ای که مک لارن در ساخت P1 هیبریدی بدست آورده، توسعه می یابد. علاوه بر این شرکت انگلیسی با کمک دانش توسعه خودرو فرمول E نیز به توسعه مدل نامشخص خواهد پرداخت. بنابراین هر دو این عوامل تاثیر بسزایی در توسعه یک سوپراسپرت الکتریکی فوق العاده خواهند داشت و باید احتمال داد قدرت بالایی در عملکرد حرکتی داشته باشد.
البته پیش از مدل های الکتریکی، مک لارن قصد داشته چند سوپراسپرت هیبریدی را توسعه داده و عرضه دارد. این شرکت معتقد است اتومبیل های امروزی با نوع سوخت فعلی در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود هستند. Mike Flewitt مدیرعامل مک لارن درباره قدرت هیبریدی محصولات آینده بیان داشت که خودروها از یک موتور الکتریکی در کنار یک پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر بهره خواهند برد. Flewitt بیان داشت که اگر شرکت به فناوری موردنظر دست پیدا کند برای آن اهمیتی نداشته پیشرانه از نوع 12، 10، 8 یا شش سیلندر باشد.
BP23 احتمالا با پیشرانه هیبریدی که شامل موتور 4.0 لیتری هشت سیلندر در کنار موتور الکتریکی بوده به فروش برسد. اطلاعاتی درباره قوای محرکه P1 وجود نداشته تا به آن پرداخت و برای کسب جزئیات بیشتر تنها باید به انتظار ادامه داد. احتمالا در سال 2019 یکی از این مدل ها رونمایی شود.

کد خبر 79119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha