کد خبر 79134
۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
فروش نخستین مک لارن F1 در ایالات متحده

پرشین خودرو: به تازگی صاحب اولین مک لارن F1 سال 1995 وارد شده به ایالات متحده تصمیم گرفت این سوپراسپرت خود را با قیمت 15 میلیون دلار به فروش بگذارد.

به گزارش پرشین خودرو، حراج خودرو در یکی از حراجی های باهاماس انجام گرفت و تاکنون مک لارن F1 با چنین قیمت به فروش نرسیده است. پیشتر یک مدل از مک لارن F1 با قیمت 13 میلیون دلار در هفته خودرو مونتوری سال 2015 به فروش رسید.

این مدل به فروش رسیده شماره شاسی 044 داشته و یکی از هفت مک لارن F1 وارد شده به ایالات متحده می باشد. اگرچه این مدل قدیمی شده اما خودرویی ارزشمند و محبوب به شمار می رود که توانست مبلغ بزرگی را برای صاحب خود رقم زند.

صاحب مدل آن را در بهترین شرایط نگهداری می کرده و همیشه به سرویس کردنش می پرداخت. بنابراین یک مدل از کار افتاده و نیاز به تعمیر نیست. این خودرو تنها 15 هزار کیلومتر حرکت کرده و گذشت نزدیک به دو دهه از عمر آن و طی کردن چنین مسافتی بسیار قابل توجه است.

مک لارن F1 به پیشرانه 6.1 لیتری 12 سیلندر 627 اسب بخاری ساخت بی ام و مجهز است و می تواند به سقف سرعت 384 کیلومتربرساعت دست پیدا کند. F1 برای بیش از یک دهه به عنوان سریعترین اتومبیل جهان شناخته می شد اما مدتی بعد با ظهور بوگاتی و چندین ابراتومبیل دیگر جای خود را به آنها داد.

با پرداخت 15 میلیون دلار، مالک جدید F1 این اتومبیل افسانه ای را در کلکسیونی جای خواهد داد تا سال ها بدون هیچ مشکلی باقی مانده و آسیبی به آن وارد نشود. البته بسیاری چنین قیمت را برای F1 مناسب نمی دانند و هزینه 15 میلیون دلاری که می توان با آن چندین دستگاه بوگاتی شیرون خریداری کرد، بسیار گران و هزینه بزرگی است.

کد خبر 79134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha