از کارافتادگی سالانه 4میلیون ایرانی به دلیل حوادث

پرشین خودرو: بهداشت با بیان اینکه حوادث و تصادفات شایع‌ترین علت مرگ افراد زیر ۴۰ سال در کشور هستند، گفت: امیدواریم بخش‌هایی که مسئول مراقبت از سلامت مردم هستند از منافع مردم و مصالح عمومی کوتاه نیایند.

به گزارش پرشین خودرو،  دکتر سید حسن هاشمی در نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره برای اولین بار در کشور گفت: متاسفانه حوادث و سوانح شایع‌ترین علت مرگ در افراد زیر ۴۰ سال هستند و اقتصاد کشور از بابت حوادث و تصادفات هفت درصد آسیب می‌بیند که این موضوع بسیار بد است.

از کارافتادگی سالانه چهار میلیون ایرانی به دلیل حوادث

وی با بیان اینکه باید توجه کرد حوادث و تصادفات قابل پیشگیری هستند، گفت: متاسفانه این حوادث در سال چهار میلیون از کار افتادگی به دنبال دارد که به نوعی سال‌های از دست رفته عمر محسوب می‌شود.

هاشمی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در آموزش پیشگیری از حوادث و تصادفات گفت: البته قبول دارم که صنعت خودروی ما هم مشکل دارد و باید درست شود. ما پیش از جیب مردم باید به جان‌شان فکر کنیم. حتی پیش از موضوع اشتغال نیز باید به سلامت مردم فکر کنیم. ما از خودروی ملی صحبت می‌کنیم، اما در کنارش مشکلاتی داریم که به معلولیت می‌رسند. البته مجبورم با احتیاط صحبت کنم تا گرفتاری ایجاد نشود. اما در زمینه هزینه‌های صنعت خودرو و جاده‌ها مشکلاتی داریم، البته طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شده اما این اقدامات هنوز کافی نیست و باید شرایط‌مان بهتر شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته بخشی از این موضوع نیز به رفتارهای نابهنجار و فرهنگ خودمان باز می‌گردد که منجر به حوادث، فوت و معلولیت می‌شود. رسانه باید بداند که در این حوزه می‌تواند بسیار کمک کند. البته صدا و سیما این کار را انجام داده اما توصیه می‌کنم که هرگز از تکرار این مسائل خسته نشوید؛ چرا که این تکرار بسیار موثر است.

هاشمی تاکید کرد: امیدوارم بخش‌هایی که مسئول مراقبت از سلامت مردم هستند مانند وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و ... از منافع و مصالح عمومی کوتاه نیایند، سکوت نکنند و وظیفه اصلی خود را که مطالبه گری است انجام دهند. ما هم در دولت دوازدهم حتما این اقدامات را ادامه می‌دهیم.

هاشمی با بیان اینکه اگر ما در حوزه خودمان کارمان را درست انجام دهیم می‌توانیم امیدوار باشیم که سایر بخش‌ها نیز به درستی وظایفشان را انجام دهند، گفت: البته کشور گرفتاری‌های زیادی دارد که یکی از این گرفتاری‌ها مشکلات اقتصادی است که روی سایر بخش‌ها نیز اثر می‌گذارد، اما امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد گشایش‌های بیشتری در کشور باشیم.

کد خبر 79151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha