ناوگان کامیون های خودران در انگلیس آغاز به کار می کند

پرشین خودرو: کامیون ها بخش مهمی از ناوگان حمل و نقل را در تمامی کشورهای جهان تشکیل می دهند و خودران سازی آنها باعث کاهش چشمگیر در هزینه و وقت شهروندان می شود.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از نیواطلس، استفاده از کامیون های خودران از ترافیک شدید در بزرگراه ها، تصادفات وحشتناک و تولید گسترده گاز دی اکسید کربن جلوگیری می کند و از همین رو دولت انگلیس قصد دارد به طور آزمایشی و برای اولین بار از ناوگانی گسترده از کامیون های خودران در جاده های عمومی این کشور استفاده کند.

البته انگلیس اولین کشوری نیست که به فکر استفاده از ناوگان کامیون های خودران می افتد. شرکت دایملر پیش از این کامیون های خودران تولید کرده و وزارت حمل و نقل کشور سنگاپور هم در حال برنامه ریزی برای استفاده آزمایشی از این فناوری است.

کامیون های مورد استفاده در انگلیس به طور مجازی با یکدیگر در ارتباط بوده و به طور مداوم موقعیت خود را به اطلاع همدیگر می رسانند. این کامیون ها در یک مسیر مستقیم و با فاصله کمی از هم در بزرگراه ها حرکت می کنند و مصرف سوخت آنها در مقایسه با کامیون های عادی تا ۱۰ درصد کاهش می یابد.

قرار است بعد از انجام آزمایش های اولیه استفاده گسترده آزمایشی از این کامیون ها در نقاط مختلف انگلیس از سال ۲۰۱۸ آغاز شود. اما هنوز زمانی برای استفاده عملیاتی از کامیون های خودران در این کشور اعلام نشده است.

 

کد خبر 79157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha