کد خبر 79180
۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

پرشین خودرو: کارن پانتا یکی از مسئولان دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا و سردبیر نشریه IEEE WIE معتقد است نرم افزارهای هوش مصنوعی و ربات‌های انسان نما نقش فزاینده ای در مهدکودک‌ها و آموزش‌های پیش دبستانی ایفا خواهند کرد.

به گزارش«پرشین خودرو»، به نقل از بیزینس اینسایدر، کارن پانتا یکی از مسئولان دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا و سردبیر نشریه IEEE WIE معتقد است نرم افزارهای هوش مصنوعی و ربات‌های انسان نما نقش فزاینده ای در مهدکودک‌ها و آموزش‌های پیش دبستانی ایفا خواهند کرد.

 
 ربات‌ها به مدرسه می‌روند


وی افزوده که در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور ربات‌ها در محیط های آموزشی پیش دبستانی خواهیم بود و آن‌ها با استفاده از نرم افزارهای انتقال احساسات و عاطفه می‌توانند  با دیگر انسان‌ها در کلاس‌های درس تعامل داشته باشند. از این فناوری‌ها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده استفاده خواهد شد.

ربات‌ها هم می توانند بر درک و دانش خود بیفزایند و هم می توانند برای آموزش مهارت های اساسی زبانی، کدنویسی رایانه ای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی به کار گرفته شوند.

یکی از این برنامه های رباتیک Newsela نام دارد که ارتقای توانایی های کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن می کند و اخبار ساده را بر روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش می گذارد. در حال حاضر در 75 درصد از کلاس‌های درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته می شود.

ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد که می تواند افرادی مانند سالمندان یا معلولان را که نیاز به همراهی دارند، یاری دهد. این ربات به نرم افزار تشخیص عواطف و احساسات مجهز است و می تواند حال و هوای انسان ها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند. ربات دیگری به نام Rubi Project با اهداف مشابه برای استفاده در کلاس درس طراحی شده است.

نکته جالب اینکه بررسی‌ها نشان می دهد آمریکا در زمینه استفاده از فناوری های رباتیک در کلاس های درس از کشوری مانند سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب افتاده است.

 

 

 

 

منبع: فارس

کد خبر 79180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha