ورود بوئینگ اجاره‌ای نیجریه به ناوگان هما برای ‌پروازهای حج

پرشین خودرو: هما برای انجام به‌ موقع و دقیق تعهد پروازهای حج، در کنار یاری گرفتن از ایرلاین‌های ایرانی، یک فروند بوئینگ ۷۴۷ اجاره‌ای از خطوط هوایی نیجریه وارد ناوگان کرد.

به گزارش پرشین خودرو،  یک ‌‌فروند بوئینگ 400-747 متعلق به خطوط هوایى نیجریه، به علامت ثبت 5N-MDK بعد از ظهر امروز وارد فرودگاه ‌امام خمینی (ره) شد تا در پروازهای حج، به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

‌بنابراین گزارش این هواپیما به همراه یک فروند هواپیمای دیگر، در قالب هواپیمای اجاره‌اى وارد کشور شده است و در انجام پروازهاى حج به ایران‌ایر کمک می‌کند.

ظاهراً این هواپیما توسط یک سازمان دیگر برای انجام پروازهای ‌حج اجاره و در اختیار هما قرار میگیرد.

بنابراین گزارش سهم هما در جابه‌جایی زوار حج تمتع امسال به 78 درصد و سهم ایرلاین سعودی 22 درصد شد؛ البته به دلیل آنکه پروازهای حج پروژه‌ای ملی است برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز به هما در این پروازها کمک می‌کنند که در این‌باره می‌توان به اجاره هواپیما از قشم‌ایر اشاره کرد.

‌در سال‌های قبل سهم دو ایرلاین سعودی و ایران‌ایر در جابه‌جایی زوار ایرانی هر کدام 50 درصد بود اما با عقب‌نشینی ایرلاین سعودی هما همه تلاش خود را کرده است که حجاج را با آرامش و در اسرع وقت جابه‌جا کند و در این راستا این هواپیماهای جدید نیز به صورت اجاره‌ای به کمک هما می‌آید.

 

کد خبر 79185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha