کد خبر 79202
۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
پای ایران به بازارهای جهانی خودرو باز می‌شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است با عرضه محصولات مشترک خودروسازان داخلی و خارجی، پای ایران به بازارهای جهانی باز خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص وضعیت بازار خودرو در کشور گفت: صنعت خودرو بویژه دو شرکت بزرگ خودروسازی یعنی ایران خودرو و سایپا علی رغم ظرفیت های مناسب نتوانسته اند،دانش فنی روز را متناسب با تکنولوژی‌های متداول جهانی بومی کنند و همچنین اعتماد مصرف کننده داخلی را نیز بخوبی جلب نکرده اند.

وی افزود: بخش اعظم این مشکلات به ساختار مدیریتی آنها باز می‌گردد و با گذشت 38 سال نتوانستیم ظرفیتی را بوجود بیاوریم تا صاحب برند شویم.

رضیان با اشاره به قراردادهای خودرویی که با شرکت های معتبر جهانی صورت گرفته، گفت:شرکت های ایرانی با شرکت های فرانسوی در گذشته قرارداد همکاری منعقد کرده بودند که به دلایل مختلف با کارشکنی طرف فرانسوی نیمه کار ماند و پس از برجام دوباره این فرصت ایجاد شد تا با شرکت رنو،پژو و سیتروئن(که زیر مجموعه پژو به شمار می رود) همکاری کنند که می تواند سرآغاز اتفاق خوبی در صنعت خودرو باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سوال که با بازگشت احتمالی تحریم ها آیا اطمینانی وجود دارد که مانند دفعات قبلی طرف خارجی همکاری را ادامه دهد،افزود: اینکه آیا تضمینی وجود دارد که تحت هر شرایطی طرف مقابل به تعهداتش پایبند باشد، وجود ندارد اما نوع قرارداد به گونه ای است که آنها مجبور به تمکین هستند.

وی با اشاره به برخی از بندهای قراردادهای خودرویی گفت: قراردادها ویژگی یک همکاری مناسب را دارند و طرف ایرانی 40 تا 50 درصد سهم دارد و مقرر شده تا محصول مشترکی تولید شود.

رضیان در پایان بیان کرد: 30 درصد تولیدات حاصل از این قرارداد با نام تجاری دو طرف(مثلا سایپا- رنو) روانه بازار شود که یک اقدام مناسب برای حضور ایران در بازارهای جهانی خواهد بود.

کد خبر 79202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha