روزهای سختی در انتظار معروف ترین موتورسیکلت آمریکا

پرشین خودرو: سردرگمی وی-راد میان آمریکایی بودن و ژاپنی بودن باعث شد تا این محصول بین عاشقان موتورسیکلت به یک نمونه منفور تبدیل گردد. البته هنوز هم بسیاری از کارشناسان این هارلی را به واسطه مهندسی دقیق آن که با آرایش وی شکل و زاویه 60 درجه تولید شده بود، ستایش می کنند


به گزارش پرشین خودرو، 16 سال از نخستین روزی که وی-راد، موتورسیکلت عضلانی و لوکس هارلی دیویدسون پای به بازار گذاشت می گذرد و به طور قطع می توان گفت کار این محصول تمام است. به رغم اصلاحات بسیاری که در این مدل داده شد، وی-راد هیچ گاه تبدیل به یک محصول باب میل نشد و حتی همکاری با پورشه برای ساخت یک پیشرانه جدید و نیز عرضه تریم های مختلف هم به فروش این موتورسیکلت سنگین وزن کمکی نکرد. این موتورسیکلت که به نظر پاسخ هارلی به خریداران جوان تر و البته هواداران موتورسیکلت های مدرن بود، به دلیل فروش پایین در طول نزدیک به دو دهه هرگز انتظارات شرکت را محقق نکرد.

 

 

خزان هارلی دیویدسون

 
این موتورسیکلت که زمانی به واسطه حضور در تست پیشرانه شرکت پورشه که نیازمند یک استقامت بسیار بالا بود، حدود 500ساعته بی وقفه روشن ماند و در نهایت نیز توانست وضعیت بسیار خوب موتور خود را به همه اثبات کند. با این حال سردرگمی وی-راد میان آمریکایی بودن و ژاپنی بودن باعث شد تا این محصول بین عاشقان موتورسیکلت به یک نمونه منفور تبدیل گردد. البته هنوز هم بسیاری از کارشناسان موتور این هارلی را به واسطه مهندسی دقیق آن که با آرایش وی شکل و زاویه 60 درجه تولید شده بود، ستایش می کنند.
 

خزان هارلی دیویدسون

حتی تجهیز وی-راد در نمونه های جدید به یک موتور آب خنک و مجهز به ترمز ای.بی.اس باعث نشد تا محبوبیت پایین این محصول در مقایسه با دیگران ساخته های هارلی دیویدسون افزایش یابد. هارلی که با این کار تلاش داشت شکاف میان طرفداران گونه های کلاسیک هارلی و عشاق موتورهای ژاپنی را پر کند، نه یک فاجعه صنعتی اما یک گاف بزرگ بود.

خزان هارلی دیویدسون

 
 
وی-راد که نشیمنی مشابه موتورهای ژاپنی مثل هوندا گولدینگ جی.ال داشت، برای سوارکاران آمریکایی عشق هارلی یک عذاب واقعی بود چرا که نمی توانستند فرم رانندگی همیشگی خود را در این محصول نیز تکرار کنند. وی-راد که سودای رقابت با ب.ام.و آرتی1200 آر و عرضه یک الترناتیو جایگزین به جای این محصول پرفروش را داشت، به دلیل آنچه کارشناسان وزن سنگین، موتور ضعیف و فقدان هندلینگ مناسب عنوان کرده اند، هرگز نتوانست موفقیت سایر مدل های هارلی دیویدسون را کسب کند.

 

 

خزان هارلی دیویدسون

 

موتور وی-راد که یک نمونه 1250 سی سی به قدرت 117 اسب بخار است، این توان را به سوارکار خود می دهد تا در زمانی کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت دست یابد و تا بیش از 220 کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد. در مقایسه با رقبا این آمار واقعا مناسب نیستند و به نوعی آخرین رتبه را در یک فهرست ده گانه از رقبای مختلف جای می گیرد. همه این عوامل در کنار هم باعث شده تا عرضه نمونه 2018 وی-راد متوقف شود و هارلی در کنار معرفی 21 مدل مختلف برای سال جدید، اسمی از مدل 2018 وی-راد نیاورد.

کد خبر 79218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha