کد خبر 79238
۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
دریافت جایزه  کیفیت در آمریکا به کیا سونتو رسید

پرشین خودرو: خودروی شاسی‌بلند کیا سورنتو ۲۰۱۸ جایزه ویژه ایمنی خودرو را از موسسه تضمین ایمنی خودروها در بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از  وبسایت Motor Trend، موسسه تضمین ایمنی رانندگی بزرگراه ((IIHS در آمریکا که بر روی کاهش آمار تصادفات خودرو، صدمات و خسارات مالی خودروها تمرکز دارد، با انجام تحقیقات و آزمایش هایی بر روی خودروهای مختلف، به بررسی و معرفی خودروهای ایمن و ناایمن می پردازد. این موسسه نقش بسزایی در مهندسی و طراحی جاده ها، بزرگراه‌ها و همچنین اصلاح قوانین ترافیکی در آمریکا دارد. این موسسه پس از بررسی و پژوهش های بسیار دقیق، جایزه سالانه ای بنام Top Safety Pick+ به خودروهایی که برترین عملکرد و بازدهی را در خصوص ایمنی و آزمایش های تصادف جاده ای داشته اند، اعطا می کند.

برای کسب این جایزه خودروی مورد نظر باید حداقل در چهار آزمایش از پنج آزمایش، نمره خوب و قابل قبولی را بگیرد.

خودروی شاسی بلند کیا سورنتو به پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر خطی مجهز است که قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر را با سیستم شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

از آنجا که مدل سال قبل این خودرو بدلیل آنکه چراغ های جلوی این خودرو نمره ضعیفی را کسب کرد، تنها جایزه TOP SAFETY PICKرا دریافت کرد اما امسال پس از آنکه چراغ های جلوی آن اصلاح شد، موفق به دریافت جایزه Top Safety Pick+ شد. در واقع، چراغ های نور پایین این خودرو که در پیچ های جاده و خیابان تغییر جهت می دهند، منجر به کسب نمره بالاتر و سپس این جایزه شد.

از جمله ویژگی های دیگری از این خودرو که منجر به موفقیت آن شد، کسب نمره عالی در آزمون تصادف، پیشگیری از برخورد جلو، استحکام سقف و حفاظت از بالاتنه سرنشینان خودرو، امکانات ایمنی فعال و یاری راننده و ترمز خودکار در مواقع اضطراری است.

می توان گفت بطور کلی یک خودرو برای کسب جایزه مذکور، باید در تمامی آزمون های تصادف، استحکام سقف و حفاظت از بالاتنه سرنشینان و پیشگیری از برخورد از جلو نمره بسیار خوب و عالی و همچنین در آزمون چراغ ها، نمره خوب و قابل قبول کسب کند.

ایسنا

کد خبر 79238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha