با تکنولوژی و آپشن های «ساینا» اتومات آشنا شوید

پرشین خودرو: قائم مقام معاونت مهندسی سایپا گفت: ساینا اتومات خودرویی با امکانات مناسب و به روز است که پاسخگوی تمامی استانداردهای الزامی است

به گزارش پرشین خودرو, مهدی پازوکی قائم مقام معاونت مهندسی سایپا و مدیر پروژه محصول ساینا اتومات با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مقدمات پروژه تولید خودرو ساینا با گیربکس اتوماتیک ( بر روی پلتفرم X200 ) در گروه خودروسازی سایپا از سال 94 شروع شد و مذاکره با بیش از 20 شرکت تولیدکننده گیربکس اتوماتیک و بررسی محصولات تولیدی آنها برای جانمایی در محفظه موتور X200 صورت گرفت که در نهایت گیربکس CVT شرکت Punch Powertrain بلژیک به دلیل ابعاد مناسب و کارایی خوب انتخاب شد و این پروژه پس از تایید هیئت مدیره سایپا از اردیبهشت ماه سال 1395 آغاز شد.

وی تصریح کرد: این گیربکس از نوع گیربکس Transmition Continues Variable (CVT) به معنی جعبه دنده با قابلیت تغییر پیوسته ضرایب دنده است که مدل پایه این گیربکس از سال 2007 در شرکت پانچ بلژیک تولید شده است و موتورهای تا گشتاور 190 نیوتن متر و دور ورودی 6000 را پشتیبانی می کند و همچنین دارای حالت تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده دستی است.

پازوکی درخصوص سابقه استفاده از گیربکس CVTدر کشورمان گفت: این نوع گیربکس بر روی برخی از خودروهای برندهای نیسان ، رنو و میتسوبیشی در ایران سابقه مصرف دارد.

قائم مقام معاونت مهندسی سایپا در مورد سایر امکانات و آپشن های جدید ساینا اتومات در مقایسه با مدل دنده ای آن خاطرنشان کرد: ارتقاء پلت فرم الکتریکال به همراه استفاده از تجهیزات دریچه گاز برقی در حوزه موتور این محصول، امکان نصب آپشن هایی همچون ورود به خودرو بدون کلید، سیستم استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، نمایشگر لمسی 7 اینچی و سیستم مجهز به مسیریاب و همچنین فرمان برقی، سیستم پایش فشار باد TPMS و در آینده نیز سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC) از امکانات و آپشن های ساینا اتومات می باشد.

پازوکی در ادامه افزود: در حال حاضر قرار است این محصول در قالب دو تیپ پایه و مدل فول آپشن آن با توجه به آپشن های اشاره شده تولید شود و بعضی موارد از جمله سیستم ESC نیز که در آینده جزء الزام استانداردی خواهد شد در این خودرو لحاظ شده است .

مدیر پروژه محصول ساینا اتومات در خصوص تفاوت های غربیلک فرمان این محصول با مدل ساینا دنده ای گفت: کلید کنترلرهای کروز کنترل و همچنین کنترل های سیستم صوتی جهت آسایش راننده به امکانات غربیلک فرمان اضافه شده و استایل آن بسیار مناسب و به روز است.

وی افزود: تولید ساینا اتومات در 6 ماهه دوم سال 96 در برنامه تولید سایپا لحاظ شده و تحویل آن به مشتریان از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

پازوکی با بیان اینکه تولید این محصول در سایت کاشان برنامه ریزی شده اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی و سیاست های گروه سایپا تولید ساینا اتومات در سایت کاشان تداخلی با برنامه های تولید محصولات سیتروئن نخواهد داشت.

قائم مقام معاونت مهندسی سایپا تاکید کرد: در حال حاضر نمونه های تولید شده این محصول در مراحل نهایی تست های تایید نوع و آلایندگی و مصرف سوخت می باشند و نتایج حاصله از تست های اولیه مثبت بوده و پاسخگوی تمامی استانداردهای الزامی است.

پازوکی گفت: با توجه به رده قیمتی این خودرو، تقریبا هیچ خودروی اتومات داخلی و یا وارداتی در این رده قیمتی قابل رقابت با ساینا اتومات نیستند البته خودروهایی نظیر تندر 90 اتومات، 206 اتومات و ساندرو اتومات از رقبای این خودرو خواهند بود.

کد خبر 79295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 0
    خیلی گرونه. با این پول یک سورن توربو 150 اسبی میخریم خب. نه یک ساینا 87 اسبی