کارخانه تولید خودرو در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود

پرشین خودرو: فرماندار مشگین شهر از راه‌اندازی اولین کارخانه تولید خودرو تحت لیسانس شرکت خودروسازی بنز آلمان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  پرشین خودرو، میرعلی رحیمی‌زاد ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه مشترک با کارشناسان آلمانی شرکت بنز به خبرنگار مهر گفت: در کل شهرستان مشگین شهر طی هفته دولت ۴۵ طرح با ۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در دو ماه گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی داشتیم که در هفته دولت نیز در بخش مرکزی شهرستان پنج طرح سرمایه‌گذاری، ۱۰ طرح هادی و یک درمانگاه به ارزش ۲۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار مشگین شهر مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری را اتوبوس و کامیون سازی در روستای ارباب کندی عنوان و اضافه کرد: کارشناسان شرکت بنز جهت تائید نهایی تولید مهمان شهرستان مشگین شهر هستند.

در عین حال نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این واحد تولیدی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و ۳۰ سالن برای این مجموعه پیش‌بینی شده است.

ولی ملکی با بیان اینکه تولید خودروهای مختلف اعم از کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، یدک‌کش و ... در این واحد تولیدی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: ۱۴ سالن واحد تولیدی احداث شده و ۱۱ مورد دیگر در حال احداث است.

وی تاکید کرد: این پروژه در وضعیت فعلی زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم ساخته و در ادامه تا ۵۰۰ نفر ظرفیت اشتغال‌زایی دارد که پیش‌بینی شده بعد از تکمیل آن می‌تواند تا اشتغال پنج هزار نفر را موجب شود.

به گفته نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی کارشناسان شرکت بنز جهت تائید نهایی سایت پلن و مرکز طراحی مستقر در تهران، به ایران سفر کرده‌اند و قرار است تولیدات این واحد تولیدی تحت لیسانس بنز انجام شود.

مهر

کد خبر 79315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha