کد خبر 79379
۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
خوکی که یک آفرود است+تصویر

پرشین خودرو: هر چند که ظاهر آن ممکن است کمی مخاطب را در توانمندی افرودی این خودرو به شک بیاندازد اما اتفاقا همین طراحی شاسی یکی از نقاط قوت خانواده تی پی به شمار می رود.

 

 

به گزارش پرشین خودرو،  در سال 1953 میلادی کمپانیی سوئدی ولوو تصمیم گرفت تا پلتفرم موفق "تی پی وی" خود را به محصولی برای مقاصد نظامی تبدیل کند. از این رو خانواده تی پی 21 شکل گرفت که خودروهایی مجهز به سامانه چهارچرخ متحرک با قابلیت پیمایش مسیرهای ناهموار بودند.

 

متفاوت ترین محصول

 تی پی 21 در فاصله سال های 1953 تا 58 روی خط تولید قرار داشت و طی این مدت تنها 720 دستگاه از آن تولید شد، از این رو هم اکنون تعداد کمی از آن را می توان در وضعیت مناسب یافت. تی پی 21 با توجه به ظاهر متفاوت خود، در زمان تولید به "سوگا" شهرت یافت که در زبان سوئدی به معنی "خوک" است  و این تشبیه به خاطر شباهت بخش دماغه آن با پوزه خوک می تواند در نظر گرفته شود.

 

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

 

 هر چند که ظاهر آن ممکن است کمی مخاطب را در توانمندی افرودی این خودرو به شک بیاندازد اما اتفاقا همین طراحی شاسی یکی از نقاط قوت خانواده تی پی به شمار می رود و البته بسیاری از حرفه ایی های دنیای خودرو از تی پی 21 به عنوان یک طراحی اثر گذار نام می برند.

 

متفاوت ترین محصول

برای امروز نگاهی به یک تی پی 21 خواهیم داشت که به نوعی می توان آنرا یک برگزیده دانست زیرا سوژه اصلی یک پروژه تیونینگ قرار گرفته تا باردیگر نام خانواده تی پی را بر سر زبان ها اندازد. همه چیز از سال 2012 آغاز شد، دقیقا هنگامی که یکی از علاقه مندان دنیای تیونینگ تصمیم گرفت تا شاسی بلندی را انتخاب کند که کاملا متفاوت از دیگران باشد! از این رو مرحله تحقیق و بررسی آغاز شد و در نهایت هیچ نامزدی بهتر از تی پی 21 وجود نداشت!

متفاوت ترین محصول

رنگ مشکی براق آینه ای به عنوان تم اصلی پروژه انتخاب و رنگ قرمز نیز به عنوان مکمل جزیی، بهترین گزینه ممکن شد. بامپرهای بروزرسانی شده، گریل خطی، رانیننگ بورد و فندرهای عریض شده از دیگر تغییرات مدنظر تیونر هستند که بر زیبایی کار افزوده است. چراغ های ال ائئ دی 5 مخزنه یکی از جاذبه های نمایی جلویی تی پی 21 است. در طراحی فضای داخل خودرو اساس کار از پورشه کاین الهام گرفته شده است، جائیکه چرم طبیعی قهوه ایی دلبری های خاص خود را دارد. 

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

و اما انرژی ماجراجویی های این خوک سوئدی از یک تپنده 6.7 لیتری قدرتمند تامین می شود. موتور کامینز سوپرشارژ یک انتخاب کم نقص برای یک افرودر خواهد بود که در هماهنگی با سیستم تعلیق مدرن رانندگی متفاوتی را ممکن می سازد. متاسفانه جزئیات بیشتری در رابطه با این پروژه منتشر نشده است اما این مساله چیزی از زیبایی های این خودروی بینظیر کم نخواهد کرد، چنانچه در آینده اطلاعات بیشتری بدست آوردیم این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

متفاوت ترین محصول

متفاوت ترین محصول

 

کد خبر 79379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha