کد خبر 79452
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

پرشین خودرو: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نوارهای زرد رنگی که از سوی شهرداری برای مهار مگس‌های سفید به روی درختان چسبانده شده کافی نبوده و لازم است اقدامات موثر تری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش«پرشین خودرو»، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نوارهای زرد رنگی که از سوی شهرداری برای مهار مگس‌های سفید به روی درختان چسبانده شده کافی نبوده و لازم است اقدامات موثر تری در دستور کار قرار گیرد.

 

زهرا نژاد بهرام گفت: از دهه ۸۰ شاهد مگس‌های سفید در شهر تهران بوده ایم، اما طی سال‌های اخیر گسترش مگس‌های سفید در پایتخت آزار دهنده شده است.

وی افزود: خوشبختانه سایر شهر‌های کشور با مشکل مگس‌های سفید مواجه نیستند و بدون شک می‌توان برای مقابله با این مگس‌ها برنامه ریزی کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های کمیسیون محیط زیست شورای چهارم شهر تهران برای مهار مگس‌های سفید در پایتخت خاطرنشان کرد: کمیسیون محیط زیست شورای چهارم شهر تهران در رابطه با مگس‌های سفید یا همان سفید بالک‌ها و مهار آن‌ها برنامه داشت، اما این برنامه‌ها یا از سوی مسئولان مدیریت شهری وقت مغفول مانده و یا کمتر به آنها پرداخته شده است.

نژاد بهرام با تاکید بر خطرات مگس‌های سفید برای شهروندان و به ویژه کودکان تصریح کرد: به دلیل ریز بودن مگس‌های سفید و پرواز مداوم آن‌ها، کنترل این حشرات برای شهروندان و به ویژه کودکان بسیار دشوار است و در موارد متعدد این حشرات وارد دهان و یا بینی افراد می‌شوند.

وی ادامه داد: بدون شک ورود مگس‌های سفید به دهان و ریه افراد می‌تواند سبب بروز عارضه‌های بهداشتی برای آن‌ها شده و مشکلاتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ناکافی بودن شیوه چسباندن نوار‌های زرد رنگ به بدنه درختان برای مهار مگس‌های سفید اذعان کرد: روش چسباندن نوار چسب‌های زرد به بدنه درختان کافی نبوده و لازم است درختان سم پاشی شوند.

نژاد بهرام با بیان اینکه "شهرداری باید مهار مگس‌های سفید را در دستور کار قرار دهد" گفت: تذکری را به طور کتبی به شهردار تهران ارائه کرده ام تا از این طریق مدیریت شهری هر چه سریع‌تر برای مهار مگس‌های سفید در شهر تهران برنامه ریزی کند.

 

 

 

منبع: میزان

کد خبر 79452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha