پراید با استانداردهای 25 سال پیش پاسخگوی نیاز امروز نیست

پرشین خودرو: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران می گوید: گروه خودروسازی سایپا به این نتیجه رسیده که دیگر تولید خودروی پراید با استانداردهای 25 سال پیش پاسخگوی نیاز امروز نیست و خروج آن را از چرخه تولید در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پرشین خودرو، «نیره پیروزبخت» درباره «آخرین طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید» که از روز سه شنبه گذشته (هفتم شهریورماه) آغاز شده، افزود:در سال های گذشته سازمان ملی استاندارد مذاکره های زیادی با خودروسازان کشور داشت، اما از آنجایی که مهیا شدن زیرساخت های لازم دارای اهمیت است، در دو سال گذشته این سازمان پیگیر جدی خروج برخی خودروهای کشور از چرخه تولید بود و با مقررات جدیدی که وضع شد، تعداد استانداردهای خودرویی زیاد و سختگیرانه شد.
معاون رئیس جمهوری افزود: گروه خودروسازی سایپا به این نتیجه رسیده است که دیگر تولید خودروی پراید با استانداردهای 25 سال پیش پاسخگوی نیاز امروز نیست و بر این اساس با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد، خروج آن از خط تولید در دستور کار قرار گرفت و آخرین محموله تولیدی این محصول از روز سه شنبه در معرض فروش قرار داده شده است.

پیروزبخت با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر اینکه سازمان ملی استاندارد باید بر واردات خودروها سختگیری داشته و حامی خودروهای داخلی برای ارتقای کیفیت شان باشد، تصریح کرد: این موضوع با جدیت در سازمان استاندارد در حال پیگیری است و به همین منظور با خودروسازان داخلی هماهنگ شده ایم تا خودروهای تولیدی شان پیش از اینکه به دست مردم برسد با استانداردهای روز اروپا مطابق داشته باشد.

 بر اساس برنامه ای که از سوی سازمان ملی استاندارد برای تولید خودرو تدوین و به خودروسازان اعلام شده، استانداردهای خودرو در بخش های قطعه، ‌مجموعه ها و الزامات از 52 استاندارد به 83 استاندارد افزایش پیدا کرده است که خودروسازان باید تولیدات خود را به الزامات جدید منطبق کنند و هر خودرویی با این استانداردها منطبق نباشند، باید از چرخه خارج شود.
پیشتر «رضا تقی زاده» معاون بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا از آغاز آخرین طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید با شناسایی مشتریان واقعی و مصرف کننده از روز سه شنبه گذشته (هفتم شهریورماه) خبر داد و گفت: در این طرح خودروی پراید با ارائه کد ملی از سوی افراد فقط به مشتریان واقعی و مصرف کننده ارائه می شود.

تقی زاده خاطرنشان کرد: دانشجویان، طلاب، زوج های جوان که در سال جاری ازدواج کرده باشند، افراد جویای کار و بازنشستگان در این طرح در اولویت قرار خواهند داشت.
وی گفت: در این طرح برای نمایندگی های فروش سایپا هیچ سهمی در نظر گرفته نشده است و فرزندان بالای 18 سال خانواده ها در صورتی که جویای کار باشند، با استعلام از طریق وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی می توانند به ثبت نام بپردازند؛ در این زمینه در چند مرحله از جمله ثبت نام و صدور دعوتنامه از مشتریان تقاضای ارائه مدارک خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: افرادی که اکنون از خودروی پراید استفاده می کنند نیز می توانند در این طرح مشارکت کنند.
تقی زاده تصریح کرد: سقف فروش پراید در این طرح بسته به نیاز مشتریان است، فروش به شیوه اینترنتی انجام خواهد شد و پس از اجرای این طرح همه خودروهای خانواده پراید از جمله وانت پراید از خط تولید خارج خواهند شد؛ در این طرح در تلاشیم نسبت به تامین خودروی همه ثبت نام کنندگان تا پایان سال اقدام کنیم.

ایرنا

کد خبر 79473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha