کد خبر 79478
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
رنگین‌کمانی از خودروهای جذاب و میلیاردی

پرشین خودرو: خودروهای مشهوری که ثباتی روی انها کار کرده می‌توان به چند دستگاه ب.ام.و 428 کابریو اشاره کرد که در رنگ‌های مختلف بوده و هم‌اینک از بهترین نمونه‌کارهای مات یا کروم ایران هستند. بهترین و مشهورترین کار ثباتی کاستومز یک 428 کابریو کروم آبی براق است که به شکل عجیبی با کاور کرومی فضایی به نظر می‌رسد و به گفته مدیر ثباتی کاستومز، هزینه انجام آن چیزی حدود 30 تا 35 میلیون تومان برای مالک خودرو آب خورده است.

به گزارش پرشین خودرو، کوروش جوان است. حتی می‌توان گفت مدیریت فعالیتی به این گستردگی برای او کمی زود است. خب ممکن است عجیب باشد اما با تنها 26 سال سن، او امروز یکی از معروف‌ترین افراد در حوزه خودرو در ایران است و به قول خودش راه بلند و سختی را در پیش دارد تا به الگوی کاری‌اش کوروش منصوری تیونر معروف ایرانی مقیم آلمان برسد. کوروش تا اینجای کار به خوبی از عهده کار برآمده و با اعتماد به نفسی که خاص خود اوست می‌گوید من از رقابت استقبال می‌کنم.

به گزارش هفت صبح، برای متولد 1370 در آجودانیه تهران، خودرو انگار یک مامن است، جایی که در آن شاد است، از بودن در این باغ لذت می برد و مدام تلاش دارد خودش را ارتقا دهد. وقتی از او راجع به مهارت بالا و کیفیت خوب کارهایش می‌پرسم، می‌گوید دو دوره مختلف را در امارت متحده عربی دیده و اعتبارنامه‌ کاری‌اش را به طور رسمی از چند شرکت معتبر از آلمان، فرانسه و آمریکا گرفته که در بازارهای جهانی حرف اول را در زمینه کاور بدنه خودرو می‌زنند. تا حالا حدود 80 خودروی مختلف را کاور دیزاین کرده است و حالا هم مشغول تغییر ظاهر دو خودروی جدید است. دور و بر کوروش تا بخواهید نکات بامزه پیدا می‌شود.

او عاشق مار بوا است و یکی از خطرناک‌ترین آنها را در دفترش نگه‌داری می کند که البته این مار کوچک سمی نیست. او فعالیت، تجارت و کسب و کار خود در حوزه خودرو را مدیون خانواده‌اش است که در طول 4 نسل مختلف آن را حفظ کرده‌اند به طوری که پدر پدربزرگ کوروش یکی از اصلی‌ترین تاجران لاستیک در اوایل قرن چهاردهم شمسی است.

 

 

 
 

 

 

ثباتی کاستومز، یک شروع رویایی

موسسه ابتدا نام دیگری داشته (کی.اس کاستومز) اما با یک تغییر هوشمندانه، حالا نامش از فامیل کوروش جوان گرفته است. ثباتی کاستومز تیونر ایرانی تازه‌کار اما خوشفکر و توانمند که در مجتمع خودرویی البرز در آجودانیه جا خوش کرده، شاید از معدود حرکت‌های جدی صنعتگران ایرانی برای عرض اندام در سطح بین المللی است. ثباتی که نخست با نصب کاورهای بدنه کار خود را شروع کرده، امروز در زمینه ارتقا سطح قدرت خودروهای وارداتی، بادی پارت و بادی کیت، ری‌مپ و تودوزی داخلی نیز فعالیت می‌کند و برخی نمونه‌کارهای این موسسه با بهترین کارهای روز اروپا برابری می‌کند. زمینه کاری این کسب و کار به دلیل ارتباط مستقیم با خودروهای لوکس جاذبه بالایی دارد ازینرو با اینکه تنها یک سال است که از زمان شروع به کار ثباتی کاستومز، تیونر ایرانی می‌گذرد اما تولیدات جذاب و جنجالی این موسسه خودرویی به شدت در فضای مجازی محبوب شده و موجب شهرت بیشتر این مجموعه شده است. کوروش ثباتی اصرار دارد که به خوبی معنای کاستومز را در جلوه‌دهی به بخش‌هایی از بدنه هر خودروی کاور شده رعایت کرده تا به عنوان یک تیونر ایرانی، سطح حرفه‌ای خود را نشان دهد.

 

چرا نصب کاور؟

مشتریان مختلف ثباتی را با وجود تنوع سلایق می‌توان در دو دسته کلی دسته‌بندی کرد. نخست آنها که تلاش دارند با نصب کیت، خودروی خود را زیباتر از قبل کرده و توجهات را به سمت خود جلب کنند. این موضوع که هدف اصلی تیونینگ خودرو نیز هست، در ایران عمر بسیار کمی دارد اما در جهان سابقه آن به بیش از نیم قرن می‌رسد. دسته دوم هواداران کاور بدنه را آنهایی تشکیل می‌دهند که برای محافظت از رنگ و بدنه خودرو دست به تغییر ظاهر خودروی خود زده و با این عمل، سلامت و طول عمر رنگ خودرو را افزایش می‌دهند. کاورهای نصب شده روی این قبیل خودورها در اغلب موسسات جهانی بین دو تا سه سال مهلت زمانی دارد و اغلب توصیه شده در ظرف کمتر از 36 ماه از بدنه جدا شود. کار جدا کردن کاور نیز برعهده تیونر است و ثباتی کاستومز هم ضمن نصب بسیار دقیق کاورها، تعهد دارد آن را در موعد مقرر بدون کوچکترین آسیبی به بدنه و یا رنگ خودرو، جدا کند. جالب است که کار ثباتی کاستومز اینقدر گرفته که امروزه بسیاری از اتومبیل‌های لوکس که دجار آسیب دبنی شده‌اند برای بهبود ظاهری به آرمایشگاه کوروش مراجعه می کنند و با پرداختی 7 تا 70 میلیون تومان، بسته به اندازه خودرو و نوع کاور، خودرویی زیباتر از همیشه تحویل می‌گیرند که مشخصه‌هایی اختصاصی دارد و همه‌جا به سرعت در کانون توجه قرار می‌گیرد.

 

نحوه کار

رول کاور طبق ابعاد هر قطعه از بدنه برش داده شده و سپس با دست و ابزارالات تخصصی به کمک گرما روی بدنه نصب می‌شود. این کار به نوعی هنر دست است و این را می‌توان به عینه پس از لمس گوشه‌گوشه خودرو تجربه کرد. جالب است به هیچ وجه در برخورد با خودروهای کاور شده احساس اینکه اتومبیل بدفرم به نظر می‌رسد یا اینکه کاور به بدنه ننشسته، در شما پدید نمی‌آید و کار در مرجله نهایی به شدت طبیعی و عادی به نظر می‌رسد. در مجموع هم به لحاظ قیمتی نمونه‌های مات ارزان‌ترین و نمونه‌های کروم گران‌ترین کارهای ثباتی‌کاستومز هستند.

 

 

مهم‌ترین کارها

خودروهای مشهوری که ثباتی روی انها کار کرده می‌توان به چند دستگاه ب.ام.و 428 کابریو اشاره کرد که در رنگ‌های مختلف بوده و هم‌اینک از بهترین نمونه‌کارهای مات یا کروم ایران هستند. بهترین و مشهورترین کار ثباتی کاستومز یک 428 کابریو کروم آبی براق است که به شکل عجیبی با کاور کرومی فضایی به نظر می‌رسد و به گفته مدیر ثباتی کاستومز، هزینه انجام آن چیزی حدود 30 تا 35 میلیون تومان برای مالک خودرو آب خورده است. ب.ام.و 428 سفید مات دیگر خودرویی است که این چند وقت بسیار مشهور شده و برای خودش شهرتی دست و پا کرده است. این کاور مات به شکل جالبی روی بدنه عضلانی و پر خط و خطوط 428 نشسته و این خودرو را همانند یک صدف دریایی اصیل دیدنی کرده است.

 
 
 
 

 

مرسدس ای‌کلاس هفت رنگ

جدای از نصب کاور هفت رنگ و بسیار جذاب روی بدنه یک مرسدس ای‌کلاس نسل قبل، ثباتی کاستومز با نصب کیت اسپورتی ای‌ام‌جی 63 برای این خودرو، محصول خود را به محصولات درجه یک برند ای‌ام‌جی آلمان نزدیک کرده و با توجه به جلوه‌گری نور روی بدنه و ظاهر زیبای سری ای، این خودرو شکوهی دو چندان یافته است.

 
 
 
 

 

مرسدس بنز اس500 با کاور مات قهوه‌ای

 

 

ثباتی همچنین از بین محصولات مرسدس بنز با انتخاب عالی‌ترین خودروی این شرکت یعنی لیموزین سری اس، سعی کرده اوج حرفه‌ای گری خود در انجام تیونینگ را نشان دهد. اس500 با کاور مات قهوه‌ای محصول ثباتی واقعا خودروی با ابهتی است و به لطف تغییراتی که این تیونر ایرانی روی آن نصب کرده، به هیولایی تمام عیار بدل شده است. در عین حال ثباتی کاستومز با نصب یک کاور بسیار جالب و چرمی به رنگ قهوه‌ای سوخته روی بدنه یک مرسدس بنز اس500 نسل قبل، سعی کرده تصویری طبیعی و زنده از بهترنی محصول مرسدس بنز ارائه کند که الحق هم در این زمینه موفق بوده است.
 
 
 
 
 

پورشه 718 باکستر

مجموعه موادی که در موسسه ثباتی کاستومز به عنوان کاور بدنه به کار می‌رود محصول تری‌ام آمریکا، هکسیس فرانسه و اوراکال آلمان بوده و از بهترین متریال در این حوزه است. پورشه باکستر آبی مات هم یکی دیگر از خودروهایی است که به شدت پس از نصب کاور جلب توجه کرده و زیباتر از همیشه به نظر می رسد.

 

 

 

 

 

 

ولوو ایکس‌سی90 آبی مات

عالی‌ترین ساخته وایکینگ سوئدی به دلیل ظاهر پرابهت و استواری که دارد پس از نصب کاور آبی مات، به شدت زیبا شده و از محبوب‌ترین خودروهای ثباتی‌کاستومز در مجموعه 80 گانه خود است. ولوو ایکس‌سی90 علاوه بر کاور، در بخش رینگ و لاستیک ریال گاردهای کناری و نیز میله‌های سقف دچار تغییر شده و زیبایی دوچندانی یافته است.

 

 

 

از دیگر خودروهایی که توسط ثباتی کاستومز تغییر رنگ، کاور و ظاهر یافته و به مشتریان تحویل شده می‌توان به لکسوس ان‌ایکس طلایی، لکسوس جی‌اس مشکی، ب.ام.و سری یک کوپه، مرسدس بنز سی‌ال‌اس500 کاور قهوه‌ای لیزری، دی‌اس‌3 با کاور مشکی مات، فولکس‌واگن بیتل آبی مات، فولکس واگن بیتل سفید مات و ب.ام.و 428 قهوه‌ای لیزری اشاره کرد.

 

کد خبر 79478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha