با یک حادثه نباید اردو را زیر سوال برد

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در قانون و مصوبات مجلس هیچ منعی برای حرکت اتوبوس اردو درشب نظر وجود ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، میرحمایت میرزاده  با بیان اینکه اردو بخشی از سرفصل های آموزشی دانشجویان و دانش آموزان است، گفت: نمی‌شود فقط با نشاندن بچه‌ها سرکلاس به آن‌ها آموزش داد، باید فعالیت‌های فوق برنامه مثل اردو هم داشته باشند.

او ادامه داد: برگزاری اردو در کل دنیا مرسوم است و بخشی از فعالیت های آموزشی به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اردوها به دانش‌آموزان می‌آموزند که به پدر و ماردشان متکی نباشند به‌همین دلیل وقوع یک حادثه نباید باعث تعطیلی کامل اردوها شود.

میرزاده گفت: همین امسال با هزار اتوبوس دانش‌آموزان را برای اردو جابه جا کرده‌اند اما حالا اینکه از بین آن‌ها یکی دچار حادثه شده نمی‌توان کل اردو را زیر سوال برد هرچند که نمی‌خواهیم و نباید همین یک مورد هم اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وزارت بهداشت نامه نوشته و تاکید کرده است که باید رسیدگی جدی به مصدومان شود و در عین حال هم آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر نتایج بررسی‌های خود را به ما اعلام کند.

میرزاده با بیان اینکه باید اجازه بدهیم تا نتیجه بررسی‌ها به دست مراجع ذیربط برسد، ادامه داد: آموزش و پرورش و نیروی انتظامی باید تمام جوانب حادثه رخ داده را بررسی و پاسخ را کتبا به ما ارسال کنند.

او تاکید کرد: حرکت در شب ایرادی ندارد چیزی که اهمیت دارد رعایت ایمنی است، اگرنه اتوبوس های زیادی در شب حرکت می کنند. باید صبر کنیم اطلاعات مکتوب به دست ما برسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: مطمئن باشید اگر مجلس احساس کند قصور از سمت کسی صورت گرفته قطعا بررسی و قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد.

کد خبر 79624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha