خودرو و جاده سهمی در علت واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی ندارند

پرشین خودرو: معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی مشکلی متوجه جاده و اتوبوس نیست، گفت: گفته‌های رییس کل دادگستری فارس مبنی بر الزام حضور سه راننده واجد شرایط در این اتوبوس، درست نیست.

به گزارش پرشین خودرو، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهدای و حمل و نقل جاده‌ای درباره واژگونی اتوبوس حامل دانش آ‌موزان هرمزگانی با اشاره به صحبت‌های رئیس کل دادگستری فارس مبنی بر اینکه در این اتوبوس باید سه راننده واجد شرایط حضور دا شتند گفت: این گفته اشتباه است و برای این مسیر نیازی به حضور سه راننده واجد شرایط نیست.

وی تاکید کرد: مسافت بندرعباس شیراز که حداکثر 9 ساعت است باید طبق قوانین از دو راننده واجد شرایط استفاده شود که در صورت وضعیت هم نام دو راننده ثبت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از رانندگان که در قید حیات است راننده بوده و یکی از رانندگان هم که ظاهرا در حال استراحت بوده پس از وقوع این سانحه فوت می‌شود.

کشاورزیان افزود: برای مسافت نزدیک به 550 کیلومتر نیازی به سه راننده نیست و در این مورد تخلفی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این که جاده‌ای که در آن این سانحه رخ داده است استاندارد بوده و مشکلی متوجه آن نیست، گفت: این جاده هموار و آسفالت بوده و اتفاقا شانه خاکی آن هم آسفالته بوده و جاده 11 کیلومتر آسفالت دارد و هیچ پیچ یا پرتگاهی هم در این مسیر وجود ندارد .

وی تاکید کرد: اتوبوس هم مشکلی نداشته حداکثر سن این اتوبوس ولوو 10 سال بوده که فرسوده محسوب نمی‌شود و مشکلی متوجه این اتوبوس نمی‌شود.

کشاورزیان با بیان اینکه پلیس در آخرین گزارش‌ها اعلام کرده است که علت سانحه خواب آلودگی راننده بوده است، گفت: راننده مدعی است که در زمان وقوع سانحه با کامیونی از رو به رو مواجه می شود و برای اینکه به این کامیون برخورد نکند منحرف می‌شود.

وی افزود: همکاران ما از کمیسیون ایمنی راه‌ها و کارشناسان سازمان راهداری در حال بررسی علت سانحه هستند و نتایج بررسی‌ها در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین جلسه کمیسیون راه‌ها سه هفته دیگر برگزار می‌شود اما احتمال برگزاری جلسه فوق ا لعاده وجود دارد طبق گفته کشاورزیان در سال گذشته سهم ناوگان عمومی جاده‌ای اعم از کامیون‌ها، اتوبوس، مینی بوس و ... چیزی حدود 6 درصد بوده در حالی که سهم این ناوگان از جابجایی‌ها بیش از 20 درصد است.

طبق گزارش ایلنا، کارشناسان بر این باور هستند که اگر مسافران این اتوبوس بستن کمربند ایمنی را رعایت کرده بودند تعداد تلفات کمتر می‌شد.

کد خبر 79632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha