انهدام باند بزرگ جعل بیمه نامه های خودرو در اصفهان

پرشین خودرو: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند بزرگ جعلی که با جعل بیمه نامه برای ۲۲۰ خودرو به یکی از نمایندگی های بیمه بالغ بر سه میلیارد ریال خسارت وارد کرده بود خبر داد.

به گزارش  پرشین خودرو،  سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی شکایت یکی از نمایندگی های بیمه در شهر اصفهان مبنی بر اینکه فردی با جعل ۲۲۰ بیمه نامه خودرو و دست‌کاری مندرجات و سنوات بیمه و مشخصات خودرو بیش از سه میلیارد ریال به این نمایندگی ضرر و زیان وارد کرده است، تحقیقات در این زمینه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا با پیگیری ها و هماهنگی های قضائی همه ۲۲۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین از طریق سیستم شناسایی و توقیف و پس از انجام تحقیقات از صاحبان آنها هویت اصلی متهم به دست آمد که مشخص شد وی از کلاهبرداران و جاعلان سابقه دار است.

این مسئول با بیان اینکه متهم مرتب اقدام به جابه جایی مخفیگاه خود می کرد افزود: سرانجام این جاعل حرفه ای طی یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد انتقال به مکان دیگری را داشت در مخفیگاه خود دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک دستگاه لپ تاپ، اسکنر، پرینتر و چندین لاشه بیمه نامه مجعول در مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: محتویات داخل سیستم رایانه متهم مانند سربرگ ها و اطلاعات مرتبط با بیمه نامه خودرو حکایت از اقدامات گسترده وی در جعل بیمه نامه ها داشت که مدارک مستند سازی و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات دو نفر دیگر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل آنها ۱۸ عدد بیمه نامه و تعدادی لاشه بیمه نامه و تجهیزات مخصوص جعل کشف و در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این افراد در زمینه جعل بیمه نامه ها و تحویل آنها به نمایندگی ها بیمه با متهم همکاری داشتند.

این مسئول به رانندگانی که از روی آگاهی اقدام به استفاده از بیمه نامه های جعلی می کنند نیز هشدار داد و گفت: این افراد نیز مجرم بوده و بایستی در برابر قانون نسبت به عمل مجرمانه خود پاسخگو باشند.

کد خبر 79643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha