وانت رنو آلاسکان، نسخه‌ی ۲۰۱۷ معرفی شد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی رنو پیش از فروش خودروی رنو آلاسکان جدید در کلمبیا و بقیه کشورهای آمریكای لاتین، از مدل ۲۰۱۷ این خودروی کاربردی رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، پس از رونمایی از رنو آلاسکان ۲۰۱۷، نمایندگی استرالیایی شرکت رنو نیز علاقه‌مندی خود را برای فروش و روانه کردن این خودرو به بازار محلی اعلام کرده است. مدل آلاسکان (Alaskan) معمولا برای بازارهای خارج از اروپای رنو تولید می‌شود و رقابت آن با نمونه‌های ژاپنی حاضر در بازار استرالیا، مشکل به نظر می‌رسد.

خودروی کاربردی آلاسکان که بر اساس نیسان NP300 ناوارا طراحی شده است، ظاهر جدیدی از جلوی خودرو و برخی گزینه‌های اختیاری مانند پیشرانه‌ی دیزلی توربو دوگانه در برخی از بازارها به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که پیش از این در سال جاری برای این خودروی مفهومی پیش‌بینی شده بود، بزرگ‌ترین تفاوت بین آلاسکان و ناوارا در جلوی خودرو رخ می‌دهد؛ جایی که وانت رنو دارای یک کاپوت جدید، جلوپنجره مشبک، چراغ‌های جلو، ضربه‌گیر و گلگیرهای جلوی مدرن است. تغییرات آلاسکان در دیگر اجزاء پرهزینه‌تر بوده و بر قیمت نهائی افزوده است. آلاسکان ۲۰۱۷ با نمای ظاهری جدیدی شامل مجموعه‌ای از چرخ‌های آلیاژی ۱۶ و ۱۸ اینچی می‌شود.

وانت رنو آلاسکان

در نمای پشت، یک نشان بزرگ رنو روی درب عقب خودرو برای تکمیل گرافیک چراغ‌های بازسازی‌شده‌ی عقب وجود دارد. به‌طور طبیعی، طراحی داخلی آلاسکان کاملا از روی خودروی ناوارا رونوشت شده؛ البته به‌جز علامت برند رنو و طرح فرمان که کمی متفاوت است.

مدل‌های با آپشن‌های بالای این خودرو، دارای نمایشگر چندمنظوره ۵ اینچی پشت فرمان، سیستم دوربین دید اطراف، ورودی بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحه نمایش ۷ اینچی به همراه ناوبری ماهواره‌ای، تنظیم صندلی الکتریکی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع دوگانه عرضه می‌شود.

وانت رنو آلاسکان

وانت رنو آلاسکان

پیکربندی‌های مختلفی در بدنه‌ی خودرو در دسترس هستند که می‌توان به تک کابین، دو کابین و شاسی کابین اشاره کرد. همچنین فضای بار کوتاه و بلند، همراه پیکربندی‌های بدنه‌ی عریض و کوچک در مدل ۲۰۱۷ وانت پیک‌آپ رنو آلاسکان وجود خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که در زیر ظاهر این وانت، گزینه‌های رانندگی آلاسکان (شامل شاسی و سیستم محرکه خودرو)‌ با همتای نیسان خود به اشتراک گذاشته شود. برای این وانت دو گزینه پیشرانه‌ی دیزلی ۲.۳ لیتری با توربوی دوگانه در نظر گرفته شده است که هر کدام ۱۶۰ اسب بخار و ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه‌ها علاوه بر یک توربوشارژر اصلی، دارای یک توربوشارژر کوچک‌تر هستند که عمدتا در دورهای کم کار می‌کند و واحد بزرگ‌تر آن در دورهای بالاتر عمل خواهد کرد.

وانت رنو آلاسکان

وانت رنو آلاسکان

سایر پیشرانه‌های موجود در وانت پیک‌آپ آلاسکان شامل یک پیشرانه‌ی بنزینی ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار است. گزینه‌های انتقال قدرت خودرو به یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته دستی یا هفت‌سرعته اتوماتیک محدود می‌شود. خریداران می‌توانند از بین سیستم چرخ‌های عقب محرک یا چهارچرخ محرک یکی را انتخاب کنند که گزینه‌ی دوم با حالت‌های محدوده‌ی رانندگی بالا و پایین و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عرضه خواهد شد.

فناوری‌های دستیار راننده موجود در این وانت پیک‌آپ شامل دستیار استارت شرایط تپه، کنترل پایین آمدن از تپه، دستیار ترمز و کنترل پایداری الکترونیکی هستند. در بالاترین سطح، آلاسکان دارای فاصله با زمین ۲۳۰ میلی‌متر و ظرفیت بکسل ۳.۵ تن است. گزینه‌های پیشرانه، بدنه و دیگر فناوری‌های اختیاری آلاسکان با توجه به کشور مقصد، از بازاری به بازار دیگر متفاوت خواهد بود.

در ماه می ۲۰۱۷ جاستین هاکوار، مدیر عامل رنو استرالیا، به CarAdvice گفت: 

احتمال بسیار بالایی وجود دارد که وانت پیک‌آپ آلاسکان در استرالیا هم به فروش برسد. البته اگر قرار باشد آلاسکان وارد بازار استرالیا شود، احتمالا تا اواخر سال ۲۰۱۷ به نمایشگاه‌های خودرو نمی‌رود.

 به‌زودی وانت آلاسکان جدید ابتدا در کلمبیا و سایر کشورهای آمریکای جنوبی وارد بازار خواهد شد. شواهد حاکی از آن هستند که این خودروی کاربردی در آفریقا و بعضی کشورهای اروپا نیز فروخته می‌شود.

 

زومیت

کد خبر 79659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha