نخستین جلسه شورای راهبردی در مورد آینده صنعت خودرو‎ تشکیل شد

پرشین خودرو: نخستین جلسه شورای راهبردی برای برنامه‌ریزی آینده صنعت خودرو، امروز دوازدهم شهریورماه در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، براساس نامه محمد نقی‌زاده دبیر شورای راهبردی آینده صنعت خودرو، هیات وزیران در پی مصوبه‌ای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را که متولی انجام «برنامه ملی آینده‌نگاری علم و فناوری کشور است» ملزم کرده تا با تشکیل دبیرخانه‌ای نسبت به جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز جهت تدوین استراتژی صنعت خودرو اقدام کند.
براساس این گزارش، ریاست‌جمهوری صنعت خودرو را به عنوان یکی از حوزه‌های دارای اولویت برای داشتن برنامه مشخص انتخاب کرده است.
این نشست در پی مصوبه هیات وزیران وتشکیل دبیرخانه‌ای به همین منظور در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با حضور مسئولان، دست‌اندرکاران دولتی، بخش خصوصی وبرخی فعالان این حوزه امروز در تهران برگزار می‌شود تا نسبت به بررسی، معارفه، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر حول برنامه آینده خودرو اقدامات لازم صورت ‌گیرد.
اولین نشست با موضوعاتی نظیر تشریح برنامه ملی آینده نگاری، راهبردی برنامه آینده صنعت خودرو،تشریح برنامه آینده صنعت خودرو، اهداف و مسیر پیش رو،پیشران‌ها و روندهای آتی صنعت خودرو تشکیل می‌شود.
در نشست امروز، دکتر مهدی الیاسی (معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی این نهاد)، دکتر منوچهر منطقی (رئیس شورای راهبردی آینده صنعت خودرو) و دکتر محمد نقی‌زاده (دبیر این شورا) در مورد آینده صنعت خودرو دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد و سایر صاحب‌نظران در حوزه تولید، واردات و تحقیقات خودرو نیز به بیان نقطه‌نظرات خود خواهند پرداخت.

روزنامه «دنیای‌خودرو»

کد خبر 79661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha