کد خبر 79686
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

پرشین خودرو: حتما از این موضوع باخبر شده‌اید که دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل شرکت اوبر انتخاب شد. اوبر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های همسفری دنیا به حساب می‌آید که در کشورهای مختلفی فعالیت می‌کند. این اتفاق برای بسیاری از ایرانیان هیجان‌انگیز بود اما از همه مهمتر این پیغام را انتقال می‌داد که ایرانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی کشور آمریکا قدرتمندتر از همیشه شده‌اند و می‌توانند شرکت‌های بزرگ را هم اداره کنند.

به گزارش«پرشین خودرو»، حتما از این موضوع باخبر شده‌اید که دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل شرکت اوبر انتخاب شد. اوبر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های همسفری دنیا به حساب می‌آید که در کشورهای مختلفی فعالیت می‌کند. این اتفاق برای بسیاری از ایرانیان هیجان‌انگیز بود اما از همه مهمتر این پیغام را انتقال می‌داد که ایرانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی کشور آمریکا قدرتمندتر از همیشه شده‌اند و می‌توانند شرکت‌های بزرگ را هم اداره کنند. به همین مناسبت بد نیست نگاهی داشته باشیم به ایرانی‌هایی که در سیلکون‌ولی سرشناس هستند و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا را می‌چرخانند.

 
 با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
 
۱ – دارا خسروشاهی: مدیرعامل شرکت اوبر و مدیرعامل سابق شرکت اکسپدیا
 
 با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
 
۲ – علی و هادی پرتویی: علی بنیانگذار LinkExchange و هادی هم بنیانگذار Tellme Networks است. هر دوی این شرکت‌ها توسط مایکروسافت خریداری شدند. این دو برادر از اولین سرمایه‌گذارهای فیسبوک، دراپ‌باکس،  AirBnB، اوبر، Zappos و کلی استارتاپ دیگر بوده‌اند. این دو نفر الان سایت Code.org را راه‌اندازی کرده‌اند. سایتی که در آن دانش کامپیوتری و برنامه نویسی به دانش آموزان، آموزش داده می‌شود.

۳ – امیر خسروشاهی: بنیانگذار شرکت Nervana که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت توسط اینتل با مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار خریداری شد.

۴ – شروین پیشه‌ور: بنیانگذار شرکت هایپرلوپ و یکی از بنیانگذاران شرکت Sherpa Capital. او قبلا یکی از مدیران شرکت Menlo Ventures بود که از جمله سرمایه‌گذاران اوبر به حساب می‌آید. او سیستم عامل WebOS را هم ساخته بود.  این سیستم عامل توسط ال‌جی خریداری شد و اکنون روی تلویزیون‌های این شرکت مورد استفاده قرار میگیرد.
 
 با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
شروین پیشه‌ور


۵ – پیر امیدیار: بنیانگذار سایت eBay.

۶ – پژمان نوزاد: بنیانگذار شرکت Pear Ventures  که بعدا روی دراپ‌باکس، LendingClub، Gusto،Guardant Health، Philz Coffee،DoorDash سرمایه‌گذاری کرد. او قبلا روی PayPal هم سرمایه‌گذاری کرده بود. او یکی از موفق‌ترین ایرانی‌های سیلیکون‌ولی به حساب می‌آید که می‌شود از روی رندگی او فیلم ساخت.

۷ – آرش فردوسی: بنیانگذار دراپ‌باکس.

۸ – امید کردستانی: کردستانی هم از جمله اشخاص معروف دنیای تکنولوژی به حساب می‌آید. او قبلا یکی از مدیران گوگل بود و در حال حاضر رییس هیات مدیره توییتر است.

 
با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
امید کردستانی


۹ – باب مینر: بنیانگذار Oracle.

۱۰ – کیوان بیکپور: بنیانگذار سرویس Periscope که بعدا توسط توییتر خریداری شد.

۱۱ – بابی یزدانی: بنیانگذار شرکت Cota Capital،Signatures Capital که روی گوگل، دراپ‌باکس، اوبر، Bonobos، Bina و Salesforce سرمایه‌گذاری کرد.

۱۲ – سعید احمدی: بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Plug and Play Tech Center که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار روی استارتاپ‌ها به حساب می آید.

۱۳ – شان راد: بینانگذار Tinder!.

۱۴ – لیلی سرافان: مدیرعامل شرکت Home Care Assistance با بیش از ۶۵۰۰ کارمند. ارزش این شرکت به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

۱۵ – علی روغنی: مدیرعامل شرکت YCombinator Continuity که اکنون ۱ میلیارد دلار ارزش دارد. او قبلا مدیر ارشد مالی شرکت‌ پیکسار بود و بعدا هم به عنوان مدیر عملیاتی توییتر فعالیت کرد.

۱۶ – کامران الهیان: رییس هیات مدیره و بنیانگذار شرکت Global Catalyst Partners. او قبلا شرکت Cirrus Logic را تاسیس کرده بود.

۱۷- محسن معظمی: او یکی از مدیران شرکت Columbus Nova Technology Partners بود. حتی به عنوان معاون رییس هم در شرکت Cisco فعالیت می‌کرده است. او سیستم Stanford Business را هم تاسیس کرد که بعدا توسط شرکت Kurt Salmon Associates خریداری شد.

۱۸ – شن تجارتی: رییس و مدیرعامل شرکت Honeywell’s High Growth Regions که در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و اروپای شرقی فعالیت می‌کند. تجارتی در لیست ۱۰۰ فرد پولدار سایت Fortune در مکان ۷۳ قرار دارد.

۱۹ – حسین اسلامبولچی: بنیانگذار شرکت AT&T Labs و مدیر ارشد فناوری سابق شرکت AT&T بود.

 
با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
حسین اسلامبولچی


۲۰ – فرهاد محیط: او بنیانگذار سرویس Flipagram، BizRate و Shopzilla بود که همه آن‌ها توسط شرکت‌های دیگر خریداری شدند.

۲۱ – علی وهابزاده: بنیانگذار شرکت Chariot که توسط شرکت فورد خریداری شد.

۲۲ – داریان شیرازی: بنیانگذار شرکت Radius که یک شرکت بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بود. ارزش این شرکت به ۸۰ میلیون دلار رسید.

۲۳- فرزاد ناظم: مدیر ارشد فناوری سابق شرکت یاهو که در حال حاضر به همراه همسرش نوشین هاشمی شرکت Hand Foundation و بسیاری از سازمان‌های دیگر را مدیریت می‌کنند.

۲۴ – سالار کمانگر: مدیرعامل سابق یوتیوب. او با ۷ کارمندی که با آن‌ها یوتیوب را تاسیس کرده بود به گوگل پیوست.

۲۵ – پدرام کیانی: رییس مهندسان شرکت اوبر.

۲۶ – بیژن ثابت: او در شرکت Spark Capital شریک بود که بعدا روی توییتر و Tumblr سرمایه‌گذاری کرد.

۲۷ – شاهین فرشچی: یکی از شریک‌های شرکت Lux Capital بود که روی شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کرد که می‌توانستند در آینده تکنولوژی‌های جدید و یا مهندسان حرفه‌ای تربیت کنند.

۲۸ – تورج پرنگ: معاون رییس GoDaddy است. قبلا هم به عنوان مدیر عملیاتی UpCounsel فعالیت می‌کرد. او شرکت Jaxtr را تاسیس کرد که بعدا توسط شرکت‌های دیگر خریداری شد.

۲۹ – شایان زاهد و الکس مهر: بنیانگذاران اپلیکیشن Zoosk که اکنون ۱۸۰ میلیون دلار ارزش دارد.

۳۰ – بابک پهلوان و نیما اصغربیگی: بنیانگذاران شرکت CleverSense که بعدا توسط گوگل خریداری شد. این دو نفر در حال حاضر از مدیران گوگل به حساب می‌آیند.

۳۱ – امین ذوفنون: او اکنون در سمت معاون رییس بخش توسعه کسب و کار فیسبوک فعالیت می‌کند.  او قبلا چنین نقشی را هم در شرکت گوگل داشت.

 
با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
امین ذوفنون


۳۲ – نرگس بنی‌سعیدی: بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Bina Technologies است که از جمله شرکت‌های فعال در حوزه بیوانفورماتیک به حساب می‌آید. این شرکت توسط شرکت Roche خریداری شد. بنی‌سعیدی در حال حاضر به عنوان معاون رییس شرکت Roche فعالیت می‌کند.

۳۳ – کیوان مهاجر: بنیانگذار و رییس هیات مدیره شرکت SoundHound است که زمینه هوش مصنوعی و تشخیص زبان توسط هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر ۷۵ میلیون دلار ارزش دارد.

۳۴ – حسام اسفندیارپور: بنیانگذار و رییس هیات مدیره شرکت Genapsys. این شرکت ۴۵ میلیون دلار ارزش دارد.

۳۵ – مصطفی رونقی: مدیر ارشد فناوری شرکت Illumina. این شرکت در زمینه توالی‌یابی ژنتیک فعالیت می‌کند و ارزش بازار آن به ۲۸ میلیارد دلار می‌رسد.

 
با ایرانیان موفق سیلیکون‌ولی آشنا شوید
مصطفی رونقی


۳۶- امیرعلی طلاساز: بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Guardant Health که همین چند وقت پیش بیش از ۵۵۰ ملیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای تشخیص سرطان به وسیله آزمایش خون انجام داد.

36- نیما قمصری: مدیرعامل شرکت Blend که سرویس‌هایی برای حساب درآمد و هزینه‌ها به شرکت‌های مختلف ارایه می‌کند. این شرکت با همین سرویس‌ها درآمد ۱۶۰ میلیون دلاری داشته است.

در کل تعداد ایران‌های فوق در سیلکون‌ولی به این افراد ختم نمی‌شود. ایران‌های موفق بیشتر از اینها‌ هستند و قطعا در آینده از آن‌ها بیشتر می‌شنویم. ایرانیان موفقی مثل دکتر فیروز نادری و دکتر نادر انقطاع هم برخی دیگر از این افراد به حساب می‌آیند.

 

 

 

منبع: دیجی کالا

 

کد خبر 79686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha