تحویل 450 دستگاه خودرو امدادی جدید به هلال احمر کشور

پرشین خودرو: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت که بزودی 450 دستگاه خودروی امدادی شامل آمبولانس و تجهیزات نجات به ناوگان این جمعیت اضافه می شود .

به گزارش پرشین خودرو،  مرتضی سلیمی روز یکشنبه در آئین افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای شهدای منطقه علامه طبرسی قائمشهر افزود : اضافه شدن این تعداد خودروی امدادی سبب می شود تا در کوتاه ترین زمان خدمت امداد رسانی به مردم انجام شود .
وی تعداد پایگاههای امداد و نجات ثابت جاده ای در کشور را بیش از 550 واحد اعلام کرد و گفت : حضور بموقع امداد گران باعث می شود تا در جلوگیری از خطرات اولیه و پاسخگویی به حوادث ، کارهای شایسته ای انجام شود.
سلیمی توجه به پایگاههای امدادی هلال احمر در شهرستان ها را از اولویت های این جمعیت در امدادرسانی برشمرد و افزود : در پنج ماهه امسال بیش از 250 هزار نفر از خدمات سلامت جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هم در این آئین کمک خیرین برای فراهم آوری امکانات امدادی در کشور را قابل تحسین دانست و گفت : با کمک های خیرین زمین های لازم برای ایجاد پایگاه های امداد و نجات هلال احمر مهیا شده است .
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی افزود : جمعیت هلال احمر با وجود خیرین ، سومین موقوفه دار کشور بعد از اقاف و استان قدس رضوی است .
وی بر ضرورت بهره گیری از وجود خیرین برای خدمت رسانی بیشتر به مردم تاکید کرد و گفت : از بین 32 پایگاهی که در استان مازندران وجود دارد ، بعضی از پایگاهها نیازمند کمک خیرین است تا جمعیت هلال احمر بتواند به وظایف خود در راستای خدمت رسانی به مردم بهتر عمل کند.
معزی فعالیت داوطلبانه را مهم ترین رکن در جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود : به همین دلیل نیز این جمعیت بیش از 2 میلیون نفر جوان داوطلب دارد که فداکارانه و ایثارگرانه فعالیت می کنند.
وی به جایگاه هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان یکی از 10 جمعیت برتر جهان اشاره کرد و گفت : حضور داوطلبان ، برخورد علمی و انجام بموقع فعالیت ها و کمک رسانی سه شاخصی است که این جایگاه را برای جمعیت هلال احمر کشورمان رقم زده است.
پایگاه امداد و نجات جاده ای قائمشهر با نام ' شهدای منطقه علامه طبرسی ' با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت و جمعی از مسئولان استانی و محلی در جاده نظامی قائمشهر به بهره برداری رسید.
ساختمان این پایگاه در زمینی به مساحت 750 متر مربع و با هزینه بیش از سه میلیارد ریال ساخته و با افتتاح آن این پایگاه پس از سال ها از حالت اجاره ای خارج شده است .
پایگاه امداد و نجات جاده نظامی در حدود پنج کیلومتری شهر قائمشهر واقع است و بیش از 40 روستای بالاتجن این شهرستان را با بیش از 20 هزار نفر جمعیت زیر پوشش دارد.
جاده نظامی راه ارتباطی بابل و سوادکوه شمالی را به قائمشهر و یکی از محورهای پرتردد این شهرستان به شمار می رود.

کد خبر 79726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha