کد خبر 79734
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷
تداوم روند صعودی واردات خودرو

پرشین خودرو: آمار واردات خودروهای سواری در پنج ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 7/ 25‌درصدی حکایت دارد.

به گزارش پرشین خودرو، انجمن واردکنندگان خودرو، مجموع واردات خودرو در پنج ماهه سال‌جاری 33 هزار و 149 دستگاه بوده است. مجموع ارزش دلاری خودروهای وارد شده به کشور طی این مدت نیز 936 میلیون دلار بوده که این موضوع از افزایش 6/ 35 درصدی نسبت به مدت مشابه خبر می‌دهد. همچنین طبق گزارش مذکور، واردات خودرو در تجارت خارجی کشور حائز رتبه چهارم شده است. اما مقایسه آمار واردات پنج ماهه با چهار ماهه گذشته امسال نیز از افزایش 5/ 24 درصدی واردات خودرو حکایت دارد. همچنین ارزش واردات خودرو طی این مدت نیز رشد 4/ 24 درصدی داشته است.
در این بین اما موضوع جالب توجه کاهش سهم واردات خودرو در بازار است؛ به‌طوری‌که سهم بازار 8/ 5 درصدی واردکنندگان هم‌اکنون به 5 درصد رسیده است که دلیل این کاهش افزایش تیراژ تولید خودروهای سواری در پنج ماه ابتدای سال‌جاری بوده است. آمار واردات خودرو در پنج ماهه در حالی افزایشی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل افزایش واردات، اواخر تیرماه سال‌جاری ثبت‌سفارش شرکت‌های نمایندگی را غیرفعال کرد.
با وجود آنکه واردکنندگان امکان ثبت‌سفارش خودروی جدید را ندارند، اما ورود خودروهای خارجی به کشور همچنان افزایشی است. این در حالی است که بسیاری از واردکنندگان تاکید دارند بسته بودن سایت ثبت‌سفارش تاثیر جدی در افت واردات خودرو به کشور طی ماه‌های آتی خواهد داشت.


دنیای اقتصاد

کد خبر 79734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha