حمل‌ونقل ریلی 70 برابر جاده‌ای ایمن‌تر است

پرشین خودرو: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حمل و نقل ریلی 70 برابر حمل و نقل جاده‌ای ایمن‌تر است و با گسترش خطوط ریلی می‌توانیم از خطاهای انسانی به میزان قابل توجهی جلوگیری کنیم.

به گزارش  پرشین خودرو،  ایرج حریرچی امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه هفتاد الی نود درصد مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای به عوامل انسانی مربوط می‌شود، گفت: عوامل انسانی نظیر سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی راننده، صحبت با موبایل، انحراف به چپ از عواملی است که باعث ایجاد تصادفات جاده‌ای می‌شو و بعد از آن ایمنی جاده‌ها و خودرو از عوامل تصادفات هستند.

او ادامه داد: حمل و نقل ریلی 70 برابر حمل و نقل جاده‌ای ایمن‌تر است و با گسترش خطوط ریلی می‌توانیم از خطاهای انسانی به میزان قابل توجهی جلوگیری کنیم، چرا که در حمل و نقل جاده‌ای امکان خطا بسیار است، اما در حمل و نقل ریلی درصد ضریب خطا بسیار کاهش می‌یابد و ما امیدواریم با توجه به اینکه اقدامات مناسبی در جهت گسترش خطوط ریلی صورت گرفته باز هم شاهد افزایش این خطوط در سطح کشور باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت بیش از 50 درصد هزینه پرداختی از جیب مردم را کاهش داده است، گفت: در سال 91 و قبل از اجرای طرح تحول سلامت، مردم 54.8 درصد هزینه‌های مربوط به سلامت را از جیب خود می‌پرداختند در حالی که در سال 94 این آمار 38.1 درصد بوده است و در طول چهار سال گذشته ما کاهش 16.7 درصدی هزینه‌های پرداختی مردم نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت را داشتیم. با طرح تحول سلامت حدود 17 هزار میلیارد تومان از پرداختی نقدی مردم در حوزه سلامت حفاظت شده است.

حریرچی با بیان اینکه 11 میلیون نفر بیمه شده‌اند، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرده بوده که هفت درصد مردم بیمه نیستند که این به دلایل مختلفی است از جمله این که تعدادی از مردم مشکل کارت ملی و یا شناسنامه دارند همچنین افراد متمول تمایل به استفاده از بیمه ندارند یا اینکه برخی افراد در شرایط جغرافیایی خاص هستند ما از متوسط 81.5 درصد قبل از طرح تحول سلامت به بیش از 93 درصد در صدور دفترچه بیمه رسیده‌ایم و همراه با وزارت رفاه اعلام کنیم که همه ایرانیان می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و این بزرگترین دستاورد ماست.

کد خبر 79772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha