واردات بی رویه موتور سیکلت از هندوستان

پرشین خودرو: حجازی گفت:زمانی ٢٢٠كارخانه تولید موتور سیكلت وجود داشت، اما امروز فقط ٣٠ كارخانه فعالیت با كمتر از ٤٠ درصد ظرفیت خود فعالیت می كنند.

به گزارش  پرشین خودرو، ابوالفضل حجازی رئیس انجمن صنایع همگن موتورسیكلت سازان ایران در نشست خبری گفت:واردات موتورسیكلت یكی از مشكلات اصلی این صنعت بوده و سالانه بین ٦٠تا ١٠٠هزار دستگاه موتور سیكلت فقط از هندوستان وارد می شود.

حجازی با اشاره واردات بی رویه موتورسكلت بیان كرد: ٢٠درصد بازار در اختیار هندی ها است و همین امر موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی شود.

وی ادامه داد: در چین سالانه ٢٠میلیون موتورسیكلت تولید شده كه ٧٠درصد آن صادر می شود، درحالیكه زیرساخت ها در آن كشور به مراتب ضعیف تر از ایران است، اما بدلیل حمایت واقعی از تولید در این كشور توان رقابت دربازارهای جهانی را پیدا كرده اند.

حجازی در پاسخ به این سوال كه چشم انداز این صنعت را چگونه ارزیابی می كنید، گفت: چشم اندازی برای این بخش توسط وزارت صنعت تعریف نشده و همین روند واردات،مونتاژ و توزیع ادامه خواهد داشت.

وی افزود: زمانی ٢٢٠كارخانه تولید موتور سیكلت وجود داشت، اما امروز فقط ٣٠ كارخانه با كمتر از ٤٠درصد ظرفیت خود فعالیت می كنند.

رئیس انجمن صنایع همگن موتورسیكلت سازان ایران در خصوص وضعیت اشتغال این بخش گفت: ١٠٠هزار نفر در این صنعت مشغول به كار بودند كه اكنون ٧٠درصد شاغلان بیكار شده اند.

وی ادامه داد: كارخانه های تولید موتور سیكلت كمتر از ظرفیت تولید می كنند و قطعه سازان تقریبا صددرصد تعطیل شده اند.

حجازی با بیان اینكه نیاز بازار داخل تولید ٤٠٠تا٥٠٠هزار دستگاه موتورسیكلت است، گفت: درصورتی كه از این صنعت حمایت شود قادربه تامین نیازداخل و حتی توسعه صادرات بویژه به كشورهای همسایه است.

وی بیان كرد: تجمیع تولیدی ها یكی از اقداماتی است كه اگر صورت می پذیرفت آسیب كمتری به این صنعت وارد می شد و مشكل این است كه واحدهای تولیدی موفق اغلب كوچك هستند و توان رقابت دربازارهای بزرگ و بین المللی را تدارند.

باشگاه 

کد خبر 79774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha