مرسدس بنز شاسی بلند EQ با چهره‌ای جدید به نمایشگاه فرانکفورت می‌رود

پرشین خودرو: سال گذشته در هیاهوی پرده برداری از رودستر اسپرت مرسدس بنز یعنی AMG GT C و نمایش عمومی آن در پاریس، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز به طور کاملا غافلگیرانه از یک شاسی بلند کانسپت رونمایی کرد که باعث شد توجه تمامی حضار در سالن نمایشگاه به شاسی بلند جدید مرسدس بنز معطوف شود.

به گزارش پرشین خودرو، حال این خودروساز آلمانی برای نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان هم این خودروی شاسی بلند کانسپت را آماده نمایش کرده است، اما با یکسری تغییرات اساسی ظاهری که در ادامه سعی داریم پیرامون آن صحبتی داشته باشیم.
شاسی بلند جدید مرسدس بنز که با منحنی‌های زیاد و یک ظاهر کاملا آینده نگرانه طراحی شده است، در شناسامه مرسدس بنز با نام EQ شناخته می‌شود که بنابر اظهارات مرسدس بنز و همچنین تاکید وبسایت‌های منبع در مورد این ماشین، به نظر می‌رسد که از 10 سال آینده شاهد فعالیت این محصول به جای سری شاسی بلندهای GLC باشیم.
به هرحال این ماشین سال گذشته با یکسری الگوهای طراحی بسیار پیشرفته به نمایشگاه بین المللی پاریس آورده شد که بخشی از آن‌ها شامل برف پاکن‌های پنهان، استفاده از دوربین به جای آینه‌های بغل معمولی، حذف دستگیره‌های سنتی، جلوپنجره بدون درز شیشه‌ای به همراه LEDهای روشنایی، سقفی شیب دار پانوراما (شیشه‌ای)، رینگ‌های بزرگ 21 اینچی و... می‌شود که حالا باتوجه به تصویر پیش نمایش ارائه شده از این خودرو، تغییراتی اساسی در ظاهر آن ایجاد شده است، به این صورت که حالا شاهد چراغ‌های پیشانی جدید و بزرگ‌تر، جلوپنجره‌ای کاملا جدید و همچنین شاهد یک مجموعه سپر حجیم‌تر از قبل هستیم که درست همانند جلوپنجره اتومبیل، در لابه لای آن LEDهای نوری کار گذاشته شده است تا چهره آینده نگر این شاسی بلند تایید شود، ولی خب برای دیدن چهره تکامل یافته این خودرو و همچنین دیگر قسمت‌های آن باید تا نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان صبر کرد.
براساس اطلاعات از پیش ارائه شده، با ورود به جزییات فنی این محصول به یک سیستم محرک الکتریکی متشکل از 2 موتور قدرتمند خواهیم رسید که یکی از آنان بر روی محور جلو و دیگری هم بر روی محور عقب نصب می‌شود تا تشکیل دهنده یک شاسی بلند تمام چرخ محرک باشند. خروجی ترکیبی این سیستم محرک نیز حدودا 402 اسب بخار در کنار گشتاور 700 نیوتن متری عنوان شده است که در تست‌های اولیه می‌تواند شتابی کمتر از 5 ثانیه برای خودرو داشته باشد.
باتری‌های تامین کننده انرژی ماشین هم در کف خودرو جاسازی شده‌اند که تنها با یکبار شارژ کامل آنان می‌توان مسافتی حدودا 500 کیلومتری را طی کرد. مجموعه باتری‌های این اتومبیل هم در حال تکامل هستند که براساس ادعای مرسدس بنز می‌توان با استفاده از شارژر سریع، تنها در عرض 5 دقیقه انرژی لازم را برای پیمایش 100 کیلومتر وارد باتری‌ها کرد.

کد خبر 79805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha