کد خبر 79887
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
اردوهای دانش آموزی با قطار انجام شود

پرشین خودرو: دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تلفات بالای سوانح و تصادفات جاده‌ای، بهترین گزینه برای انجام اردوهای دانش آموزشی حمل و نقل ریلی است.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا سلیمی  درباره حادثه اخیر واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که موجب فوت و مصدوم شدن تعدادی از آنها شد، گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال بررسی علل بروز سانحه و اینکه چرا حمل دانش آموزان باید توسط اتوبوس جابجا شوند، است.

وی افزود: در طول روز به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب جاده ای در کشور ، حجم بالای ترافیک، تردد انواع مختلف خودورهای شخصی و ماشین آلات سنگین و مهمتر از همه کمبود علایم و تابلوهای هشدار و خطای انسانی ، شاهد سوانح مختلف در حوزه جاده ای هستیم که هزینه های زیادی را برای کشور رقم می زند.

سلیمی با اشاره به ضعف مدیریت در برخی ارگان ها و سازمان های دولتی مبنی بر اینکه بدون بررسی موانع و گلوگاه های موجود، مجوز مربوط به جابجایی دانش آموزان را از طریق حمل و نقل جاده ای صادر می کنند، گفت: متاسفانه با توجه به مشکلات فوق در بخش جاده ای، همچنان شاهد جابجایی اردوهای دانش آموزی از طریق حمل و نقل جاده ای هستیم .

نماینده مردم محلات عنوان کرد: حمل و نقل جاده ای به دلیل خصوصیات ویژه ای که دارد به عنوان متداول‌ترین شیوه حمل و نقل درکشورهای مختلف جهان مطرح است و در کشور ما نیز رایج ترین و آسان‌ترین روش برای جابجایی کالا و مسافر معرفی شده ، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که حمل و نقل ریلی با توجه به ایمنی بالا و ارائه خدمات با کیفیت می‌تواند بهترین گزینه برای حمل مسافران باشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل جایگزین کردن سیستم حمل‌ونقل ریلی به جای جاده‌ای ، مزیت‌های نسبی موجود در این سیستم است که شامل صرفه جویی بالا در سوخت، ایمنی بالا، ظرفیت بالای جابجایی و ارزان بودن آن می‌شود و گرایش به استفاده از این شیوه حمل‌ونقل در آینده را افزایش می‌دهد.

سلیمی خاطر نشان کرد: از این رو با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از سیستم مدرن و مجهز به فناوری روز و همچنین توسعه ناوگان مسافری، می‌توان سهم بخش ریلی را در جابجایی مسافر افزایش داد.

ایلنا
کد خبر 79887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha