مرسدس S کلاس کوپه مدل‌ ۲۰۱۸ رونمایی شد

پرشین خودرو: تصاویر رسمی و جزئیات فنی مدل‌های کوپه و روباز کلاس S در نسخه‌های S63 ،S65 و S560 با آپشن‌های AMG منتشر شده است که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، اوایل سال جاری میلادی، مرسدس بنز خودروهای سدان کلاس S خود را با چهره‌ای جدید، رونمایی کرد و در آن زمان گفته می‌شد که مدل‌های کوپه و روباز این کلاس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته خواهند شد. با این حساب، هفته‌ی ‌آینده می‌توان خودروهای جدید مرسدس را تماشا کرد.

جای تعجب نیست که مدل کوپه ۲۰۱۸ که به‌روزرسانی شده، بسیار شبیه طرحی است که در مدل سدان دیده می‌شود. سه نسخه از خودروی مرسدس بنز کلاس S در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و در اینجا این خودروها را بررسی خواهیم کرد.

مرسدس بنز کوپه S560 

کوپه S560 مرسدس بنز مجهز به پیشرانه‌ی جدید ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر و مشابه مدل S560 سدان است. این پیشرانه متعلق به AMG GT است و در کوپه S560 می‌تواند قدرتی معادل ۴۶۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کوپه S560 مرسدس بنز ۴.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۳۰ مایل بر ساعت (۲۱۰ کیلومتر بر ساعت) است که در داشبورد به‌صورت الکترونیکی نمایش داده می‌شود. سیستم انتقال قدرت 4Matic با حالت تمام چرخ محرک، به‌عنوان حالت استاندارد این خودرو در نظر گرفته شده است. در مدل کوپه S560، امکان استفاده از سیستم محرک عقب وجود ندارد.

مرسدس بنز کوپه S‌ کلاس

سپرهای بازطراحی شده جلو و عقب، چراغ‌های جلوی جدید، چراغ‌های عقب OLED و خروجی اگزوز دایره‌ای از جمله تغییرات بیرونی کوپه S560 هستند. در مدل استاندارد مرسدس بنز جدید از رابط Energizing Comfort با حالت‌های پیش‌تنظیم شده استفاده می‌کند که گرم‌کننده و ماساژور صندلی، روشنایی محیط متغیر، حالت‌های رانندگی متنوع و حتی موسیقی را فعال می‌کند.

با نگاهی به فضای داخلی این خودرو، شباهت‌های کوپه مرسدس بنز با رقبایش از برندهای بنتلی و رولز رویس به‌وضوح به چشم می‌خورد. فرمان بازطراحی شده کوپه S560 دارای دکمه‌های کنترل لمسی است که در محدوده E کلاس قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی نیز اکنون با پانل ابزار دیجیتال در میانه داشبورد ادغام شده است تا ظاهر بی‌نظیری برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

مرسدس بنز کوپه S63

در زیر کاپوت این خودرو یک نسخه‌ی به‌روز شده و قدرتمند از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر AMG با حجم ۴ لیتر و توان ۶۰۳ اسب بخار به همراه ۸۷۳ نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. یک جعبه‌دنده ۹ سرعته دو کلاچه، تمام این قدرت تولیدی را مدیریت می‌کند. کوپه S63 همانند سایر مدل‌های AMG S63 تنها با حالت تمام چرخ محرک 4Matic در دسترس است. البته اگر از سیستم عملکرد +AMG 4Matic استفاده شده باشد، گشتاور موتور به‌طور کامل متغیر است و به‌آرامی بین چرخ‌های جلو و عقب تغییر می‌کند.

مرسدس بنز کوپه S63

این خودرو در زمان ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. اگزوز و تعلیق اسپرت AMG از جمله امکانات استاندارد کوپه S63 هستند. ترمزهای بزرگ‌تر (جلو ۱۵ اینچ، عقب ۱۴ اینچ) و رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های عملکردی از امکانات استاندارد این خودرو هستند. تمام فضای داخلی و بیرونی کوپه S63 و S560 تقریبا با هم مشابه است.

مرسدس بنز کوپه S65

کوپه S65 مجهز به پیشرانه ۶.۰ لیتری توئین توربو دوازده سیلندر خورجینی با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و ۱۱۸۴ نیوتن‌متر گشتاور است که توسط یک جعبه‌دنده اتوماتیک هفت سرعته کنترل می‌شود. اگر فکر می‌کنید AMG S65 بهترین خودروی کلاس S است، بهتر است دوباره فکر کنید. زمان شتاب‌گیری صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) این خودروی کوپه چهار ثانیه طول می‌کشد که نیم ثانیه بیشتر از کوپه AMG S63 باشد. حداکثر سرعت این خودرو، محدود به ۱۸۶ مایل بر ساعت (۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) است.

مرسدس بنز کوپه S65

مرسدس بنز کوپه S65 به‌هیچ‌وجه از فناوری 4Matic استفاده نمی‌کند و فقط مجهز به سیستم محرک عقب است. همه‌ی امکانات استاندارد مدل‌های S560 و S63، از جمله تمام ویژگی‌های عملکردی AMG در این خودرو وجود دارد. هر دو خودروی S65 و S63 را می‌توان با چرخ‌های متنوع ۲۰ اینچی، پکیج نایت AMG، پکیج فیبر کربن و ترمزهای سرامیکی کربنی انتخاب کرد.

تمام نسخه‌های مدل ۲۰۱۸ کوپه کلاس S در سال آینده عرضه خواهند شد، و عرضه محصولات ایالات متحده در اواسط سال آینده میلادی شروع خواهد شد. قیمت‌ رسمی تمامی مدل‌ها نزدیک به آن زمان اعلام خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود آستانه‌ی قیمت ارزان‌ترین مدل، بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد. طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، قیمت سری S65 با آپشن‌های کامل، بیش از ۲۰۰ هزار دلار ‌خواهد بود.

 

 

 

زومیت

کد خبر 79896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha