کد خبر 79987
۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

پرشین خودرو: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کاهش محسوس دما را از امشب و طی روز جمعه در بخش های شمالی کشورمان پیش بینی می کنیم.

به گزارش«پرشین خودرو»، احمدی گفت: براساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی و خنک در بخش‌های شمالی کشورمان، از بعد از ظهر امروز به تدریج بارش در بخش‌هایی از شمال و شمال غرب آغاز می‌شود.

وی افزود: در استان‌هایی مثل اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، به تدریج در استان مازندران و برای فردا در استان گلستان، با شدت خفیف در استان سمنان، شاهد بارش باران گاهی همراه با باد شدید و رعد و برق خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: امشب بر شدت بارندگی‌ها در مناطق شمالی کشور افزوده می‌شود، براین اساس احتمال سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود از اتراق و برپایی چادر و استراحت در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و از شنا و استفاده از قایق‌های تفریحی در سواحل دریایی خزر حتما خوداری شود.

احمدی افزود: با توجه به وزش باد شدید، دریای خزر نیز مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

وی گفت: به لحاظ شرایط دمایی کاهش محسوس دما را از امشب و طی روز جمعه در بخش‌های شمالی کشورمان پیش بینی می‌کنیم، بخصوص در استان‌های ساحلی دریای خزر این کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی افزود: در بخش‌های جنوبی کشورمان نیز در استان‌های مانند جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان خیلی دور از انتظار نیست که برای امشب و فردا شاهد بارش‌های خفیف باشیم.

احمدی ادامه داد: امروز آسمان تهران صاف همراه با وزش باید ملایم و رشد ابر است و دما در گرم‌ترین ساعات به ۳۶ درجه می‌رسد.

 

 

 

منبع: جام جم

کد خبر 79987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha