هوندا از نسخه اروپایی خودروی هیبریدی خود رونمایی می‌کند

پرشین خودرو: شرکت هوندا قرار است از نسخه‌ اروپایی ۲۰۱۸ خودروی هیبریدی CR-V در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی کند.

شرکت هوندا قرار است از نسخه‌ی اروپایی ۲۰۱۸ خودروی هیبریدیCR-V  در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی کند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از وبسایت موتور۱، شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا قصد دارد از نسخه جدید اروپایی خودروی هیبریدی هوندا  CR-V، پس از نخستین رونمایی در نمایشگاه خودروی شانگهای چین که چندماه پیش برگزار شد، در هفته آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی کند.

رونمایی از نسخه جدید خودروی CR-V  هوندا که بنوعی یک خودروی برقی است می تواند بعنوان یک پیش نمایش برای نسل جدید خودروهایشاسی‌بلند   در بازار اروپا عمل ‌کند. طراحی این خودرو بسیار هوشمندانه بوده و تقریبا شبیه مدل های آمریکایی به نظر می رسد. بنابراین برآورد می شود که این خودرو شانس زیادی برای فروش در بازار خودروی ایالات متحده داشته باشد.

شرکت هوندا اطلاعات فنی زیادی از این خودروی جدید منتشر نکرده است؛ اما می‌توان مطمئن بود نمونه اولیه هیبریدی CR-V مجهز به یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر ۲.۰ لیتری i-VTEC است که در صورت نیاز از یک موتور الکتریکی بهره گیری می کند.

این مشخصات یادآور می شود که نسخه جدید هوندای CR-V  الهام گرفته از خودروی هوندا آکورد هیبریدی است. ولی با این اوصاف بهتر است تا تأیید صحت این مشخصات از سوی این خودروساز ژاپنی به انتظار نشست.

از دیگر ویژگی های این خودرو، نماد "هیبریدی" است که بر روی قسمت گل گیر سمت راننده نصب شده و آن را از نسخه معمولی این خودرو متمایز می کند. نوار چراغ LED در پایین این خودرو نیز راه دیگری برای تمایز آن از نسخه های معمولی CR-V بشمار می آید. هوندا اعلام کرده که در نسخه اروپایی این خودرو از پیشرانه دیزلی استفاده نخواهد کرد.

سیستم هیبریدی خودروی CR-V هوندا با بکارگیری فناوری هوشمند محرکه چندحالته، دارای سه حالت رانندگی متفاوت است:

محرک الکتریکی: این حالت رانندگی کاملا برقی و بدون انتشار آلایندگی است.

محرک هیبریدی: پیشرانه احتراق داخلی قدرت را به موتور ژنراتور الکتریکی منتقل می‌کند که باعث انتقال قدرت به موتور الکتریکی می‌شود.

محرک موتوری : بصورت پیش فرض و خودکار، این خودرو بر روی پیشرانه‌ بنزینی کار می‌کند، اما در صورت نیاز به کمک موتور الکتریکی تقویت می‌شود.

در پاسخ به این سوال که آیا راننده خود باید یکی از این سه حالت را انتخاب کند یا خیر، باید گفت که سیستم این خودرو به اندازه کافی هوشمند است تا بتواند بطور کاملا خودکار و هوشمند همه کارهای لازم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

طبق گفته های مدیران شرکت هوندا، در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی و پیش از راه‌اندازی CR-V هیبریدی در اروپا همه‌ مشخصات و جزویات دقیق آن منتشر خواهد شد.

کد خبر 80018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha