رونمائی جگوار خودروی کلاسیک تمام الکتریکی+تصاویر

پرشین خودرو: جگوارلندرور از برنامه‌ی خود، مبنی بر وجود پیشرانه‌ی برقی در تمام محصولات، از سال ۲۰۲۰، خبر داد. با این هدف، روز گذشته دو نمونه‌ی مفهومی جدید با برند جگوار معرفی شدند.

به گزارش پرشین خودرو، با رونمایی از ۲ مدل مفهومی برقی جدید، گروه خودروسازی جگوارلندرور اعلام کرد تمام محصولات شرکت جگوار که از سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند، پیشرانه‌ی برقی نیز خواهند داشت. به‌عنوان افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فناوری جگوارلندرور، مدل مفهومی ای-تایپ و مدل مفهومی برقی و خودران فیوچر تایپ رونمایی شدند.
رالف سث، مدیرعامل جگوارلندرور گفت:
ما از برنامه محصولات برقی خود که انواع مدل‌های تمام برقی، برقی دوگانه‌سوز (هیبرید پلاگین) و هیبرید ژنراتوری را شامل می‌شود، رونمایی خواهیم کرد. اولین شاسی‌بلند تمام برقی ما، جگوار I-Pace، در سال آینده وارد بازار خواهد شد.
پس از بیانیه شرکت ولوو، جگوارلندرور دومین شرکتی است که از برنامه آینده‌ی خود برای عرضه‌ی انواع مختلف خودروهای برقی خبر می‌دهد.
مدل ای-تایپ زیرو
خودروی E-Type Zero مدلی است که جگوار خیلی به آن امیدوار است. در واقع این خودرو با آلایندگی صفر، نماینده‌ی خودروهای کلاسیک، در آینده‌ای با قوانین سفت و سخت محیط زیستی خواهد بود.
در این خودروی زیبا، باتری‌ها، پیشرانهی برقی و تمام سیستم‌های کنترلی مورد نیاز، با پیشرانه‌ی کلاسیک ۶ سیلندر جگوار تعویض شده‌اند. اما ای-تایپ مدل ۱۹۶۸ فقط تا همین مقدار تغییر کرده است و سیستم تعلیق، ترمزها و حتی میل‌گاردان که قدرت را به محور عقب می‌رساند، بدون تغییر باقی مانده‌اند. ای-تایپ زیرو با کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی، در ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک ثانیه سریع‌تر از مدل اصلی است و با یک‌ بار شارژ، ۲۷۵ کیلومتر مسافت طی می‌کند.
تیم هنینگ، مدیر بخش کلاسیک جگوار لندرور، می‌گوید تغییر دادن این کلاسیک زیبا به یک خودروی برقی با کمترین تغییرات ممکن، امکان‌پذیر است. با اینکه ای-تایپ برقی پنل فرمان برقی و نمایشگر لمسی دارد، اما ساعت و برخی دکمه‌‌های آن دست‌نخورده باقی مانده‌اند.
هنینگ می‌گوید:
فقط باید سرعت‌سنج را با یک پنل نشان‌دهنده‌ی ظرفیت باتری تعویض کنید.
در صورت تقاضای کافی، جگوار خودروی ای-تایپ کلاسیک مشتریان را به یک خودروی برقی تبدیل می‌کند که مسلماً هزینه زیادی در بر خواهد داشت، اما واقعا راه بهتری برای لذت بردن از رانندگی با خودروی کلاسیک در سال ۲۰۴۰ سراغ دارید؟
جگوار آینده
مدل دیگری که جگوار آن را معرفی کرد مدل مفهومی و خودرانِ فیوچر تایپ (Future-Type) است. این خودروی شهری کوچک با ظرفیت ۳ سرنشین، سیستم کاملی از نمایشگرها و فرمان هوشمند دارای هوش مصنوعی سایر است.
مدیران جگوار می‌گویند در آینده، مشتریان فقط با خرید این فرمان می‌توانند به خودروهای خودران فیوچر-تایپ دسترسی داشته باشند. همچنین هنگامی که به خودرو نیازی نیست، می‌توان آن‌ را در خدمات اشتراک خودرو قرار داد، تا برای مالک کسب درآمد داشته باشد.
با اینکه فیوچر-تایپ یک خودروی کاملا خودران است؛ اما یان کلیوم، رئیس بخش طراحی جگوار، می‌گوید که این مورد صحیح نیست:
مشتریان ما در مورد خودروی جگوار، احساس ویژه‌ای دارند. با معرفی فیوچر تایپ، در صدد هستیم راهی برای حفظ این رابطه‌ی احساسی در آینده‌ای که ممکن است مشتریان نخواهند مالک خودرو باشند یا وقتی که جگوار خودروی خودران عرضه کند، پیدا کنیم.
بر اساس تحقیقات ما، با وجود خدمات اشتراک خودرو، در آینده باز هم امکان تجربه‌ و لذت بردن از رانندگی با خودروهای لوکس وجود دارد. مسلماً در آینده مردم همچنان خواستار مسافرت راحت و لوکس هستند و پیشرفت سیستم اشتراک خودرو – حتی اگر افراد مالک خودرو نباشند - در واقع فرصت‌های زیادی برای تجربه محصولات جگوار به وجود خواهد آورد.
هر ۲ مدل مفهومی جگوار ای-تایپ زیرو و فیوچر-تایپ، در کنار اولین خودروی تمام برقی جگوار I-Pace، در جشنواره‌ی فناوری جگوارلندرور به نمایش عمومی گذاشته خواهند شد.

 

 

زومیت

کد خبر 80029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha