کد خبر 80036
۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

پرشین خودرو: تهیمنه میلانی کارگردان سینما درباره سریال شهرزاد یادداشت نوشت.

به گزارش«پرشین خودرو»، تهیمنه میلانی کارگردان سینما درباره سریال شهرزاد یادداشت نوشت.

یازدهمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از تهمینه میلانی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گزارشی از پشت صحنه سریال و ضبط سکانس هایی از خانه هاشم خان، شهرزاد از نگاه پنج مهندس، بازتاب فضای مجازی، یادداشتی درباره بهم رسیدن دوباره شهرزاد و شیرین، دو نگاه متفاوت از دو روزنامه نگار، عکس‌نوشته‌هایی از قسمت یازدهم و همچنین عکس‌هایی از قسمت آینده دیده می‌شود.
 
واکنش تهمینه میلانی به سریال شهرزاد 


در یادداشت تهمینه میلانی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:

سریال شهرزاد را دوست دارم وبه اتفاق همسرم ، هر هفته آن را می بینیم زیرا متناسب با روحیه ایرانیان است و برای ایشان قصه می گوید و همه اعضای خانواده  را فارغ از سن و موقعیت طبقاتی اجتماعی جذب می کند. شهرزاد با نقل داستان‌های تو در تو که نشان از علایق و سلایق متنوع اجتماعی است و هوشمندانه و هماهنگ با یکدیگر داستان و درام واحدی را شکل می دهد. این سریال با ایجاد تعلیق و درام تاثیر گذار ، به شعور و درک تماشاگر احترام می گذارد و آن ها را با خود همراه می کند. در شهرزاد مخاطب به راحتی با شخصیت‌های متنوع ارتباط برقرار می کند ضمن اینکه هر یک از تماشاگران با یک یا چند شخصیت داستان ، همزاد پنداری می کند . این مجموعه تصویر زیبایی از گذشتگان به ما می دهد که حتی اگر کاملا مستند هم نباشد ، بدلیل انسجام در فضاسازی و بازی خوب بازیگران ، باور پذیر است .

بر خلاف اغلب سریال‌های مرسوم  ، نگاه پویا و خلاقی به بانوان کشور دارد و نه تنها به آنها نگاه ابزاری ندارد و  بی تفاوت نیست بلکه با قرار دادن شهرزاد به عنوان شخصیت محوری داستان و در کنار او شیرین ، آذر و ...  به احساسات و توانمندی‌های شغلی ، اجتماعی و سیاسی ایشان بها می‌دهد که احترام قائل است. شهرزاد با نمایش روابط محترمانه حاکم بر اعضای خانواده های طبقات مختلف اجتماعی ،  اقتصادی  و فرهنگی ، بر ناخودآگاه تماشاگران تاثیر مثبت دارد و به‌نوعی ایشان را تشویق به ایجاد  دیالوگ و همفکری در خانواده می‌کند.

کارگردانی، بازی بازیگران  و فضاسازی کلیه لوکیشن ها حساب شده و هنرمندانه است.تیتراژ و المان های بهره گرفته برای ساخت آن ، متناسب با قصه و حساب شده و گریم بازیگران و لباس متنوع آنها ، متناسب با موقیت زمانی ، شغلی و طبقاتی آنهاست. علاوه بر آن فیلمنامه حساب شده  آن ، حاصل خلاقیت دو انسان (نغمه ثمینی و حسن فتحی)با سواد و آگاه به درام  و مسائل اجتماعی است.

در خاتمه  معتقدم، از آنجا که  سریال زیبای «شهرزاد» سلیقه تماشاگر را ارتقا داده است ، متر و معیاری برای سازندگان  سریال‌هایی خواهد شد که در آینده بخواهند موفقیت «شهر زاد » را تکرار کنند .

 

 

 

منبع: ایلنا

کد خبر 80036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha