کد خبر 80081
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
شهرداری هم تردد کامیون‌ را ممنوع کرد

پرشین خودرو: بعد از اعلام ممنوعیت تردد کامیون‌ها در دو منطقه یک و ۱۲ تهران توسط رئیس پلیس راهور تهران و تکذیب ادعای وی از سوی فرمانده انتظامی پایتخت، شهرداری تهران بنرهای ممنوعیت تردد کامیون و کامیونت در منطقه ۱۲ تهران را در معابر نصب کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، تسنیم نوشت: انتشار خبر ممنوعیت تردد کامیون‌ها در 2 منطقه تهران از سوی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در هفته گذشته جنجال زیادی را به دنبال داشت؛ خبری که بر اساس آن سردار مهماندار عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح از مدتی قبل برخورد با اضافه بار و تناژ غیرمجاز کامیون‌ها در دستور کار قرار گرفت اما این طرح بخش‌های دیگری نیز دارد که یکی از این بخش‌ها ممنوعیت ورود کامیون به دو منطقه تهران یعنی منطقه 12 و 1 است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد کامیون‌ها در این دو منطقه دائمی و 24 ساعته است، افزود: در بررسی‌های انجام شده و برابر مصوبه شورای تأمین تهران تردد کامیون‌ها در برخی از معابر تهران سبب وارد شدن خسارت به معابر و همچنین ابنیه می‌شود. در این بررسی‌ها مشخص شد که اکثر معابر و ابنیه منطقه 12 و 1 شهر تهران مستعد چنین خساراتی هستند از این رو تصمیم بر ممنوعیت ورود کامیون‌ها به این مناطق گرفته شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرده بود: البته ورود کامیونت‌ها به این مناطق منعی ندارد.

مهماندار درباره مجازات و جرایم ورود کامیون‌ها به این مناطق گفت: کامیون‌هایی که وارد این دو منطقه شوند شامل جریمه 90 هزار تومانی شده و علاوه بر آن 4 نمره منفی نیز به راننده تعلق می‌گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه در شرایط اضطراری چطور می‌توان وارد این مناطق شد، تصریح کرد: در مواردی که استفاده از کامیونت نتواند نیاز را رفع کند، در کمیسیونی مشترک میان پلیس راهور و شهرداری تهران موضوع بررسی شده و مجوز مقطعی کوتاه مدت برای تردد کامیونی با شماره پلاک مشخص در این محدوده صادر می‌شود.

با وجود اعلام این طرح و تشریح جزئیات کامل اجرای آن توسط رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، 24 ساعت از انتشار این خبر نگذشت که سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با رد این طرح از اساس، گفت: طرح چنین موضوعاتی صحت نداشته و ممنوعیت تردد در تمام مناطق شهر تهران یکسان است.

وی ادامه داد: در تمام مناطق، ممنوعیت روزانه کامیون‌ها مطرح بوده و این طور نیست که تردد‌ها به طور کامل در برخی از مناطق ممنوع شده باشد.

اما فارغ از ناهماهنگی بین رئیس پلیس راهور تهران و فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص این موضوع و جدای از اظهارات سردار مهماندار که ورود کامیون‌ها به این دو منطقه را بر اساس مصوبه شورای تامین تهران عنوان کرده و حتی از جریمه 90 هزار تومانی و 4 نمره منفی برای متخلفان این طرح خبر داده بود، نکته جالب دیگر بنرهای شهرداری تهران است که در برخی معابر اصلی مرکز تهران به عنوان اطلاع‌رسانی در خصوص این طرح نصب شده است.

در متن نوشته شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر روی بنرهای نصب شده در معابر اصلی مرکز شهر، آمده: «تردد کلیه کامیونت و وسائل نقلیه باری بیش از 6 تن در تمامی ایام هفته و تمامی ساعات شبانه روز در محدوده منطقه 12 شهر تهران ممنوع می‌باشد».

بر اساس این متن در طرح مذکور نه تنها ورود کامیون‌ها، بلکه ورود کامیونت‌ها نیز به منطقه 12 ممنوع شده و این در حالی است که در بنرهای نصب شده، هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها در منطقه یک شهرداری پایتخت نشده است.

به گزارش تسنیم، فارغ از غیر منطقی و ناممکن بودن اجرای آن به واسطه وسعت ساخت‌وسازها در مناطق یک و 12 شهر تهران، لازم است مسئولان و معاونت‌های شهر تهران پیش از هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص طرح‌های ترافیکی و شهری که با طیف وسیعی از مردم سر و کار داشته و اصناف مختلفی را درگیر می‌کند اولاً پیش از هرگونه اظهار نظر نسبت به کم و کیف موضوعات اطلاع حاصل کنند و در ثانی با مطرح کردن طرح‌های غیرممکن و پرحاشیه که مواردی از آن‌ها در گذشته وجود داشته، افکار عمومی را درگیر موضوعات اینچنینی که نهایتاً امکان عملیاتی شدن را نمی‌یابند، نکنند.

کد خبر 80081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha