کد خبر 80093
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
پایتخت صاحب «تراموا» می شود

پرشین خودرو: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که طی ۴ سال آینده یک خط تراموا برای تسهیل در تردد شهروندان تهرانی در پایتخت راه اندازی شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، محسن پورسید آقایی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ایده ما در شهر تهران این است که سرویس مدارس تنها مختص به جا به جایی دانش آموزان بوده و خودرو‌های ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای تحقق این ایده لازم است به وضعیت اقتصادی رانندگان سرویس مدارس نیز توجه شده، زیرا خودرویی که قرار است تنها دانش‌آموزان را جا به جا کند تنها در ساعت‌هایی مشخص فعالیت خواهد داشت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وارد کردن خودرو‌های ویژه سرویس مدارس خاطر نشان کرد: با همکاری بخش خصوصی تعدادی خودرو ویژه سرویس مدارس به کشوروارد شده و قرار است این خودرو‌ها همزمان با بازگشایی مدارس کار خود را در شهر تهران آغاز کنند.

پورسید آقایی با بیان اینکه اردو‌های دانش آموزی باید با خودرو‌های ویژه سرویس مدارس برگزار شود، گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که مدارس برای اردو‌های دانش آموزی از خودرو‌های ویژه سرویس مدارس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این خودرو‌ها از ایمنی لازم برخوردار بوده و مشکلی برای تردد دانش آموزان و جا به جایی آن‌ها ندارند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خودروی پراید از سرویس مدارس حذف خواهد شد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: سیاست ما به سمتی است که خودرو‌های ایمن را جایگزین برخی از خودرو‌ها از جمله پراید کنیم، اما هنوز این اتفاق به طور کامل محقق نشده است.

پور سید آقایی از کاهش سرفاصله قطار‌های مترو در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و بیان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس به دنبال کاهش سرفاصله قطار‌های مترو هستیم و در کنار آن قرار شده توجه ویژه‌ای نیز به سایر وسایل حمل و نقل عمومی شود.

وی بهره گیری از تراموا را از جمله برنامه‌های دیگر مدیریت شهری در پایتخت دانست و تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که طی ۴ سال آینده یک خط تراموا درشهر تهران راه اندازی شده تا از این طریق در حوزه حمل ونقل عمومی اتفاقات بهتری در شهر تهران رخ دهد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به امدادرسانی پرسنل شهرداری به نیرو‌های پلیس راهور در آستانه بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بخشی از پرسنل شهرداری در زمان بازگشایی مدارس به کمک نیرو‌های راهور آمده تا ازاین طریق در نقاط پرتردد اقدامات مطلوب‌تری برای تسهیل ترافیک صورت گیرد.

وی با اشاره به درخواست ارائه شده مبنی بر شناور کردن فعالیت کارکنان دولت در دو هفته نخست مهرماه اظهار کرد: درحال حاضر اقداماتی برای تهیه مصوبه شورای ترافیک دردستور کار قرار گرفته تا از این طریق از دولت درخواست شود در دو هفته نخست مهرماه فعالیت کارکنان دولت تا ساعت ۹ صبح شناور شود.

کد خبر 80093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha