کد خبر 80106
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
آغازبکار جشنواره ایده‌پردازی هوانوردی

پرشین خودرو: جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی به همت انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه تهران و ستاد هوایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش پرشین خودرو، نخستین دوره جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و به همت انجمنهای علمی دانشجویی کارآفرینی و هوا فضای دانشگاه تهران، با هدف فراهم کردن بستری برای توجه بیش از پیش به اندیشه‌های نو، ابداعات و اختراعات پژوهشگران جوان در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

پژوهشگران صنعت هوایی می‌توانند تا 15 آبان ماه سال جاری در این جشنواره که در حال برگزاری است، شرکت کرده و ایده‌های خود را از طریق سایت آن به نشانی Ideasbazar.ut.ac.ir ارسال کنند.

کمیته داوری این جشنواره پس از بررسی ایده‌های دریافتی، این فرصت را در اختیار افراد برگزیده قرار می‌دهد تا در حضور نماینده سازمانها و صنایع فعال در صنعت هوایی و همچنین سرمایه‌گذارانی که تمایل به مشارکت در این عرصه دارند، ایده‌های خود را ارائه دهند.

پژوهشگران می‌توانند در محورهای پیشنهادی زیر، ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند:

بهینه‌سازی مصرف سوخت
کاربردهای نوین پرنده‌های بدون سرنشین در زندگی روزمره
تغییر کاربری وسایل پرنده
توسعه سیستمهای پیشرانش
ایمنی پرنده‌های بدون سرنشین
تغییر طراحی ظاهری وسایل پرنده
سیستمهای کنترل گروهی پهپادها
کاربرد فناوریهای نوین در طراحی هواپیما
افزایش دقت در پردازش تصویر در شناسایی هدف

به گفته مسئولان این جشنواره، دبیرخانه به منظور محدود نکردن سقف ایده‌پردازی، هر ایده‌ای خارج از محورهای پیشنهادی را نیز که قابلیت اجرا داشته و نیز کاربردی باشد، دریافت و بررسی خواهد کرد.

کد خبر 80106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha