کد خبر 80118
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
احترام به مسافرحلقه مفقوده اتوبوسرانی

پرشین خودرو: تاخیر 2 تا 3 ساعته در حرکت اتوبوس های بین شهری، صدای اعتراض مسافران را بلند کرده اما گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراضات وجود ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، ساعت ١١:٣٠ دقیقه روز پنجشنبه برای تهیه بلیط و مسافرت به یکی از شهرهای غربی به پایانه مسافربری ترمینال آزادی و دفتر شركت مسافربری ... مراجعه كردم.

شخص صادر كننده بلیط ابراز داشت كه اتوبوس آماده حركت است و رأس ساعت ١١:٤٥ حركت می كند. به اتوبوس مراجعه كرده و روی صندلی خودم نشستم. دقایق طولانی در انتظار راننده سپری شد و عقربه های ساعت به 12:20 رسید.

اتوبوس همچنان بدون حرکت بود و کمک راننده به دنبال مسافر برای پر کردن صندلی های خالی می گشت. صدای اعتراض یك خانم و دو مرد جوان بلند شد! كمك راننده که تا پیش از این صدای دنبال مسافر بودنش را همه می شنیدند، موضوع تهیه تغذیه را بهانه كرد و جواب سر بالا داد.

به نشانه اعتراض اتوبوس را ترک کرده و به دفتر صدور بلیط بازگشتیم و درخواست لغو بلیط به دلیل تاخیر پیش آمده و عدم احترام به حقوق مسافران کردیم. راننده اتوبوس که همانجا کنار صادر کننده بلیط ایستاده بود با نیشخند گفت: بهتره بلیط را لغو نکنید چون تا 4 ساعت دیگه اتوبوسی به مقصد شما حرکت نمی کند.

این جمله مسافران را بیشتر عصبانی کرد تا همگی به دفتر مدیریت شركت ... واقع در طبقه بالای ترمینال رجوع كرده و شكایت خود را مطرح كردیم.

مدیریت شركت نیز همان جواب های سربالا را داد و برای توجیح تاخیر عنوان كرد: فقط اتوبوس های ما تاخیر نمی كند و این در همه شركت ها رایج است، همچنان كه در پروازهای هوایی هم ساعت ها تاخیر امری عادی است!

وقتی از آنجا قطع امید كردیم و جوابی نگرفتیم به دفتر نمایندگی و اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران مراجعه كردیم.

مسئولی كه آنجا نشسته بود با مدیریت شركت ایران پیمان تماس گرفت و وی به آنجا آمد و به اتفاق یكدیگر به توجیه طبیعی بودن تاخیر پرداختند.

بعد از اینكه نتیجه ای نگرفتم نام نماینده اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای را پرسیدم و وی بر خلاف قانون از عنوان كردن نامش خودداری كرد!

سپس با پرس وجو فراوان به دفتر بازرسی دادگستری در طبقه بالاتر رسیدیم. مسئول آنجا اعلام كرد كه این موضوعات در حیطه وظایف ما نیست و به سازمان بازرسی یا بازرسی سازمان حمل و نقل مربوط است و اینكه به كرار اتفاق میفتد كه مردم در همین موضوعات شكایت دارند و از طرف دفتر نمایندگی راهداری و حمل و نقل به ما پاس داده می شوند! اما به نظرم اگر قصد پیگیری دارید با شماره تلفن ١٤١ مركز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تماس بگیرید.

به ١٤١ زنگ زدیم و بعد از مدتی طولانی به كارشناس مربوطه وصل شدیم و دو شكایت مطرح كردیم. یكی در رابطه با تاخیر اتوبوس و جواب های نامناسب و سربالای راننده و دفتر مدیریت آنها و یكی در رابطه با جواب سربالای نماینده سازمان خودشان و عدم عنوان كردن نام خود بر خلاف قانون!

کارشناس مربوطه ابتدا از رسیدگی به شكایات به انحای مختلف سر باز زد اما با اصرار بنده قرار شد كه پیگیری كند. پیگیری که شاید تنها بخاطر از سر باز کردن شاکیان قول آن را داد.

این روزها تاخیر در حركت اتوبوس ها بدون دلایل قانع كننده مثل مشكلات فنی و ایجاد نارضایتی در مردم یك اتفاق همیشگی است و به امری عادی تبدیل شده است!

به نظر می رسد ضعف های مدیریتی در سیستم حمل و نقل جاده ای كه زمان بندی، برنامه ریزی و حقوق شهروندی را تضییع می كند به روندی عادی در میان افراد ذی ربط بدل شده و بدتر از آن اینكه اعلام شكایت و قصد رفع كاستی ها از طرف مردم و رسانه ها آنقدر روند سخت و پر مانع و طاقت فرسایی در پیش دارد كه اصلاح اموری از این قبیل تقریبا دور از دسترس به نظر می رسد و معلوم نیست كی و چگونه تغییر مثبتی را شاهد باشیم.

در واقع كسی حاضر به رسیدگی و حتی پاسخگویی مناسب به موضوعات نیست و شاید این یكی از هزاران ناراحتی هایی باشد كه برای شهروندان ایجاد می شود و حتی با پیگیری هم نتیجه ای در بر ندارد!

امید است مسئولان در رده های بالا پاسخگو باشند و در جهت حل مشكلات بخصوص تسهیل در کسب رضایت مردم قدم بردارند!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 80118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha